
Chcete muže sympatického, silného, bohatého a nejlépe podnikatele? Měl být ve znamení Berana, nebo je lepší milý společník ve znamení Raka? Ráda byste si užila se zajíčkem, nebo toužíte po muži, který je nejméně o dvacet let starší? Internetové seznamky vám vašeho vyvoleného najdou, ať jsou vaše požadavky jakékoliv. Avšak je důležité v seznamkách rozlišovat, čemu se dá věřit a co už pouhý výmysl.
Osamělost, hektická doba plná spěchu a hlavně zvědavost nutí k tomu, aby člověk otevřel internetovou seznamku. Připoutaný k obrazovce začíná projíždět inzeráty a hledat svůj ideál, nebo alespoň někoho, s kým by se dalo vyjít a strávit s ním nějakých těch padesát let života.
Pokud jste někdy zabrouzdali na internetovou seznamku víte, že se v nich vyskytuje naivita, očekávání a víra v to, že se sny stanou skutečností a že zrovna oni na internetové seznamce naleznou své štěstí. Někdo ho zde najde, někdo ne. Avšak každý, kdo píše, psal, nebo si plánuje nějaký ten inzerát napsat, by se měl vyvarovat:
„Jsem úplně normální, přesto neobyčejná žena plná mladické svěžesti. Mám spoustu koníčků a chuť dělat bláznivé věci. Všichni o mně říkají, že jsem sympatická a hezká. Najdeš se?“
Žena, která o sobě tvrdí, že je úplně normální, ale neobyčejná, nebude zas tak normální. Už jenom myšlenka, že nějaká žena může být úplně normální, je tak trochu nevěrohodná. Jedna je hysterka, druhá extrémně žárlivá a třetí přecitlivělá s pocity méněcennosti. Navíc v čem může být neobyčejná, když je úplně normální?
Avšak inzerát zachraňuje „mladická svěžest“, kterou údajně žena má a vlastní. Průměrný český muž si představí dlouhovlasou blondýnu, která zrovna přebíhá silnici, vlasy za ní jen vlají, ona úsměv od ucha k uchu a ve tváři náznak dětské nevinnosti. Muže tohle naláká na to, že ženě bude kolem dvaceti let.
Dále si v inzerátu můžeme povšimnout, že žena má „chuť dělat bláznivé věci“. Životem a ženami zkušený muž ví, že tahle vlastnost je to nejhorší, co žena může mít. První, co si představí, je, jak žena cupitá k jeho mobilu, začne se mu náruživě hrabat ve zprávách a chtivě si je předčítat. Avšak je pravdou, že muži přemýšlející výhradně spodní částí těla, to mohou vnímat úplně jinak. Žena, která dělá bláznivé věci, s nimi jistě vyzkouší neobvyklé praktiky a bude povolná všemu, co bude on chtít zkusit. Ale pokud si muž myslí, že konečně narazil na takovou výjimku, je velice naivní. Většinou narazí na pravý opak.
„Všichni o mně říkají, že jsem sympatická a hezká“ by se klidně dalo přeložit jako opravdu si nemyslím, že jsem hezká ani sympatická, ale často mi to říkala babička, když jsem ji navštívila. Věřím tomu, že babička byla na jedno oko slepá, ne-li na obě, nebo je žena hezká, ale s takovými pocity méněcennosti, že se bude stydět za svůj milimetrový špek, který je „odporně povislý na jejím šíleně tlustém břichu, které je bílé jak zeď“.
„Zajištěný podnikatel, romantik, hledá princeznu, o kterou bude moct pečovat s láskou a něhou.“
Po přečtení inzerátu, který snad ani nepsal muž, se ženám rozbuší srdce. Pod pojmem „zajištěný podnikatel“ začne v hlavě blikat alarm. Žena si naprosto automaticky vydedukuje, že muž je milionář a její představivost vezme za své a rozproudí se na maximum.
Slovo „romantik“ naopak chytne ženu, která stále věří v to, že muž nezapaluje svíčky pouze na pohřbech, ale i při milostném aktu. Vrcholem mužského lhářského umění to ovšem stále není.
Na ono „hledám princeznu“ zareagují ženy, v kterých představa, že nežijí ve 21. století, ale v době rytířů a mluvících koní, vyvolá vzpomínky na krásné doby, kdy sledovaly v televizi Princeznu se zlatou hvězdou.
Avšak idea, že o vás bude pečovat s láskou a něhou, je poněkud scestná. Nakonec je to samozřejmě žena, která svému muži vaří, vše po něm uklízí, má s ním doslova stoickou trpělivost a toleruje všechny jeho excesy v podobě každodenního sledování fotbalu a nezvedání záchodového prkénka.
„Hledám někoho hodného na žyvot. Zn. Hledám lásku a porozumněný .“
Osoba, která tento inzerát píše, hodného a chápavého člověka potřebuje jako sůl. Tolerování pravopisných hrubek, neschopnost naučit se, kdy se píše mně, kdy mě, nebo rozlišit tvrdé od měkkého, vyvede z míry každou ženu, která alespoň někdy otevřela knížku nebo měla na střední škole z diktátů dvojky. Je velice pravděpodobné, že osoba, která odpoví na inzerát, napíše zprávu podobným stylem jako inzerující: „Dotičná neznámá osobo, zaujal mně ynzerát podaní tebou…“ a tak dále a tak dále. Vrána k vráně sedá.
A lze vůbec napsat „normální“ inzerát? Jak napsat něco, z čeho nejde cítit zoufalost, osamělost a siná potřeba někoho mít? Můžeme se toho nějak vyvarovat?!