Twitter se šest let po svém založení naučil česky. Poskytovatel sociální sítě a mikroblogu, kam můžete posílat své zprávy, „tweety“, pouze v délce 140 znaků, se tak snaží posílit svou pozici ve střední a východní Evropě. U nás je zatím Facebooku pouze malou konkurencí, což by se však nyní mohlo změnit.
Ve světe se počty twitterových nadšenců zvedají a pomalu začínají dotahovat uživatele Facebooku. Ne tak v České republice má svůj profil na sociální síti Facebook přes 3,5 milionu lidí. Kdežto počet českých účtů na Twitteru se pohybuje okolo 107 tisíc. Není se tedy čemu divit, že se Twitter naučil česky – spíš si možná můžeme klást otázku, proč se tak nestalo již dřív. Twitter navíc poskytuje českou verzi i Slovákům, takže se dá říct, že zabil dvě mouchy jednou ranou.
I načasování uvedení české mutace je dobře zvolené – právě odehrávající se olympijské hry v Londýně nabízejí uživatelům plno témat ke sdílení tweetů. Ale nejen fanoušci projevují svou radost či zklamání, na Twitter přispívají i samotní sportovci.
Na překladu do češtiny se z velké části podíleli dobrovolníci, samotní uživatelé Twitteru. A síť s modrým ptáčkem ve znaku umí nově i řecky a baskicky. Uvidíme, jestli tyto změny pozdvihnou počty evropských twitterů.