Autoři muzikálu – hudební skladatel Zdeněk Barták, libretista a textař písní Petr Markov, a hudební aranžér a autor nahrávky Daniel Barták spolu s producentem Zdeňkem Piklem a režijním vedením Davida Codyho, představili divákům muzikál přímo ze života samotného Casanovy.
Po Jedné noci na Karlštejně a Romeovi a Julii se na nádvoří zámku Hluboká nad Vltavou představuje Casanova, který je ztvárněn komediálně a vtipně. Aby příběh nepůsobil nudně, nejsou v něm líčeny pouze jeho milostné avantýry.
Děj se odehrává na sklonku jeho života, kdy působil jako knihovník na Duchcově, a celý realizační tým se snaží, aby působil dojmem galantního muže ze staré školy. Ženy nevyužívá pouze ke své rozkoši, ale naopak od nich často čerpá velmi cenné informace, ze kterých poté dále těží.
„Show“ plná rozpustilosti, vychytralosti, koketérie a krásných zpěvných melodií, při kterých místy i mrazí, je navíc doplněna stylovou a vkusnou choreografií Petry Parvoničové.
Třešničkou na dortu jsou operní výkony v sólových písních a také použitá němčina a italština. Company je naprosto přesná, uslyšíte krásný a čistý zpěv (např. Čaj o páté), a tanečně jsou také výborní.
Děj se nevleče, naopak vypráví příběh a dobře se v něm orientuje. Mluvený i zpívaný text je srozumitelný. Hudba je bohatá, v představení se vystřídá několik nástrojů i melodií, plných zpěvných melancholických textů. Hudba je navíc tak skvělá, že člověka nutí pohupovat se na židli do rytmu a zpívat, nebo si alespoň pobrukovat s nimi, i když vlastně vůbec neznáte slova.
Co se scény týče, využili autoři ve dvou případech místního balkónu, jinak si soubor vystačí se dvěma bočními schodišti a hracím „placem“. Určitě bylo dobrým nápadem použít decentně projekci, štronza a nasvícení hlavní scény vždy na daném místě, které diváka posune v ději.
Ráda bych nyní vyzdvihla pár jmen, které mě osobně nejvíce „zasáhly přímo do srdce“.
Filip Antonio (Giacomo – 10letý Casanova) zde slouží také jako vypravěč. Filip je roztomilý chlapec s kouzelným hlasem, který přes svůj nízký věk strhl diváky svým zpěvem a výtečnými tanečními výstupy. Bylo by podle mého obrovská škoda, kdyby se herectví do budoucna nevěnoval!
Lukáš Randák v roli Girolama (Casanovy v nejlepších letech) představuje velmi příjemné sympatické podání. V roli mladíčka vypadal velmi křehce, až možná nevinně. Byl sympatický, hezky zpíval a s Jagerčíkovou mu to dobře ladilo. Tvořili navíc pěkný pár.
Komtesa Adéla Bullitová v podání Lucie Jagerčíkové byla nejvýraznější (nejen pěveckou) postavou celého muzikálu.Né, že by celý soubor nebyl výborný, ba naopak, ale ona doslova zářila. Pod vedením doc. Janěkové (Lucia studuje 3. ročník muzikálového herectví na Janáčkově akademii v Brně) se dostal na světlo obrovský talent, který v sobě Lucia bezesporu má.
Silný a plný hlas, kterým disponuje, dokonale využívá ve všech hlasových polohách. Její dynamika, výraz i prožitek jsou dokonalé! Tato herečka prostě zazářila nejvíce, a spolu s Randákem dodala muzikálu patřičnou jiskru a glanc. Umí také s přehledem využít všech svých hereckých prostředků. Je prostě skvělá a báječná po všech stránkách!
Dita Hořínková v roli hraběnky Karolíny z Dubna působí směšně. Hořínková ale svoji koketérii hrála na výbornou a ve skvělém kostýmu působila prostě vznešeně.
Zuzana Benešová (Líza) zde měla v interpretaci ukázku z Figarovy svatby, která jí sedla. Ovšem při jiném jejím sólu byla naprosto nevýrazná. V nižších polohách se ztrácela, a ve výškách se v „operním rejstříku“ nedala moc poslouchat.
Radovan Snítil v roli „Bedny“ (Bednáře)postavu dobře vystihl používáním grimas. Ta byla nesympatická, úlisná a působila namyšleným dojmem. Snítil si ale s rolí poradil a působil v ní jistě.
V rolích Giacoma Girolama Casanovy de Seingalt se představil Jaroslav Klein, hraběte Josefa Emanuela Valdštejna poté Dalibor Tolaš.
Muzikál je skvělý po všech stránkách. Nemám, co bych vytkla a rozhodně vám jej doporučuji navštívit! Představení máte možnost zhlédnout ještě v termínech 21., 24., 25., 28., 31. srpna a 1. září, vždy od 20:45 hodin na nádvoří zámku Hluboká nad Vltavou.