S videoherní sérii Ghost Recon se hráči potýkají již několik let. Poslední kousek od Toma Clancyho je počátek nové série s novým hrdinou v hlavní roli. Opět se posuneme kousek do budoucna a vyzkoušíme nové válečné hračky.
Po dvou dílech Advanced Warfighter se série Ghost Recon vrací k taktičtějším počátkům. Od tuctů mrtvých se vrací k týmové akci. Future Soldier sleduje příběh elitní vojenské jednotky Ghost v blízké budoucnosti, která řeší napadení svých předchůdců z jiné bratrské jednotky. Cestuje se tedy po světě a podíváte se do Skandinávie, Ruska a na Střední Východ. Spolu s třemi dalšími spolubojovníky budete válčit nejen proti teroristům, ale i proti vycvičeným ruským vojákům Specnaz.
John Kozak, kterého se hráč ujme, není velitel týmu. Nýbrž pouze člen. Neznamená to ovšem, že byste se podřizovali cizím rozkazům. Naopak, vy jako člen jednotky můžete rozhodovat, označovat cíle a rychle a efektivně se posouvat vpřed.
Příběh, který nehraje v této hře zas tak velkou roli, je doplněn na začátku a na konci každé mise o nějakou tu kratičkou animaci. V menu před každou misí máte možnost si nejen vybrat svoji zbraň, ale dokonce ji rozebrat na nejmenší kousky a díly. Na pohled je to efektní, nicméně pro laika, který se ve zbraních nevyzná, to bude celkem neužitečné. A nakonec si vybere jednu ze čtyř volitelných zbraní.
Enemy contact!
Po vizuální stránce hra nemá chybu. Pouštní či sněhové bouře jsou úchvatné a grafika je opravdu na vysoké úrovni. Což se nedá ovšem říci o animovaných sekvencích příběhu. U těch se vývojáři nad ničím nepozastavovali, a tak hra v těchto částech vypadá zle a o několik tříd níže.
Animované scénky jsou krátké a samotnému hraní to nevadí. Nicméně jako pokus vývojářů o nějaký příběh, na který se lépe kouká, to opravdu nefunguje. Hra utíká příjemným tempem a fanoušci se mohou těšit na nějaké ty zvraty. Pro mě osobně byl velký zážitek asi uprostřed hry, kdy se vám do vašeho cross-comu (interface vašeho vojenského vybavení) nahackuje nepřátelský element a v polovině mise se vám zkrátka vypne. Následně jste ponecháni uprostřed města sami bez pomoci a zaútočí na vás elitní ruská jednotka, která má stejné vybavení jako vy. No to je potom ta pravá zábava.
Target is down. I repeat, target is down!
Jak už název napovídá. Jedná se o blízkou vojenskou budoucnost. Už jsem zmínil interaktivní vojenské hledí – Cross-com. A ve hře vás čekají ještě další kousky. Ubisoft ovšem nezacházel do úplného sci-fi a snažil se vybírat pouze takové vojenské kousky, které už jsou, plánují se anebo jsou v prototypu.
Na výběr máte senzorový granát, který vám ukáže nepřítele v okolí 30 metrů. Dále magnetický pohled, který vám umožní vidět skrz objekty a zdi. Potom nějaké ty drony, které vyšlete vpřed, a oni vám najdou nepřítele a zmapují terén. A nakonec aktivní kamufláž, která z vás dělá prakticky neviditelného na dlouhou vzdálenost, ale na blízko vás uvidí každý. Úplně nakonec bych zmínil ještě velkého robota, který má tělo přizpůsobeno tak, abyste se za ním kryl.
Suma sumárum. Předchozí díly pro mě byly důvodem, abych si před lety pořídil Xbox 360. Nejen kvůli vymazlené grafice, ale taky kvůli výbornému ovládání a parádní atmosféře. Future Soldier rozhodně není špatná hra. Některé mise jsou opravdu vynikající, a to především ty první.
Mise v zasněženém Rusku mě opravdu nebavily. Ve spoustě z nich jsem se musel prostřílet a taktiku vzal čert. Potom hra není taktickou střílečkou, ale obyčejným Call of Duty. V některých misích máte dokonce zakázáno vzbudit alarm, a tyto mise jsou právě tím nejlepším, čím se tato hra může pyšnit. Spoustu misí můžete projít, aniž byste jedinkrát vystřelili, a to si určitě zaslouží obdiv. Hře vadí občas nevalné mise či graficky nevábné animace, a taky příšerně utnutý konec.
S porovnání s předchozími díly je FS trošku mírným zklamáním. Asi bych si přece jen Advanced Warfighter zahrál více. Rozhodně to ale neznamená, že tato hra je špatná. Naopak Future Soldier moc doporučuji a i přes chybky, které tato hra má, to je výborná zábava.