Asi každý z nás někdy stáhl film, nebo svojí oblíbenou hudbu. Mnoho z nás možná také stáhlo nějaký užitečný program pro svůj počítač. Je to zločin? Asi ano, ale je tak moc závažný? To je správná otázka. Mnoho distributorů nevidí, že lidé mají velmi pestrý „jazýček“, a proto jim nestačí jeden zpěvák, nebo jen jeden žánr filmu. Chtějí více, než jim distributoři nabízí. Ano, možná je stahování zločin. Okrádáte tím firmy, potažmo distributory o milióny dolarů, ale myslím si, že je sprosté, pokud se kouknete na film v kině a později ho musíte ještě jednou zaplatit, abyste si na něj mohli podívat v pohodlí vašeho domova. Distributoři by měli všem návštěvníkům kina dát možnost si za symbolickou cenu zakoupit i DVD s konkrétním filmem. Pokud by se báli, že by někteří lidé „nahodili“ takto získané DVD na internet, pak by stačili výhodné kupóny, které by šly uplatnit po vydání filmu na DVD.
Pokud si vezmeme hudební scénu, tak ta by mohla jít, v některých případech, filmovým distributorům příkladem. Člověk, který jde na koncert své oblíbené kapely, později dostane možnost, zakoupit si nové CD za zvýhodněnou cenu. Tím zpěváci, či kapely vydělávají obrovské peníze, i díky prodeji upomínkových předmětů, jakými jsou trička, přívěsky, apod. V naší hudební scéně to dobře vymyslel známý rapper Marpo (Ota Peřina), který ke svému novému CD Knockout nabízí možnost zakoupení bonusové edice, ve které dostanete za 350,- Kč nové CD, tričko a boxerské bandáže. Když si to tak vezmeme, tak za rozumnou cenu dostanete velmi výhodné výrobky. Je vidět, že nechce na svém CD vyloženě rýžovat a mít z toho zlatý důl. Kdyby si tento fakt uvědomili i distributoři filmů, tak lidé tolik nestahují.
Asi se nedá úplně zabránit tomu, aby lidé stahovali. Podle mého názoru nepomohou ani vysoké pokuty, ani zákazy a už vůbec ne exemplární případy. Vždycky se bude stahovat a v tom nikdo lidem nezabrání. Pokud člověk stahuje pro svoji potřebu, pak firmy rozhodně nezkrachují. Opravdový fanoušek si originální desku, či film vždycky koupí a ostatní to vždycky stáhnou. Vezmeme-li si například nové kapely, pak pro ně je stahování a internet takřka životně důležité. Vysvětlím na příkladu. Jeden člověk uvidí na internetu album neznámé kapely, která hraje v jeho oblíbeném žánru, tak ho pro zajímavost stáhne. Pokud se mu tato kapela líbí, pak o ní řekne kamarádům. To neznámé kapele přidá už několik potencionálních fanoušků na koncertu. Poté už jen stačí uspořádat koncert, a pokud je kapela dostatečně dobrá, pak si za ní fanoušek zajede klidně i sto kilometrů od svého bydliště. To znamená, že kapela začne být slavná a získá peníze z koncertů. Jednoduché a účinné. Jak se říká: „Kvalitní věc, si reklamu dokáže udělat sama“, a to je svatá pravda.
Distributoři by se měli zamyslet nad cenami, za které svoje „svěřence“ prodávají, a musí si uvědomit, že lidi nejsou „dojné krávy“. Pokud nastaví zajímavé ceny, pak lidé si originální CD, či DVD koupí. Pokud budou podmínky nadále takové, jako jsou v dnešní době, pak 90 % lidí si věci z internetu stáhne a dál to nebude řešit.