Odštěpit reklamy od obsahu, který nás zajímá. Šetřit čas i naše nervy. V případě televizního vysílání si budeme muset ještě chvíli počkat, ale co se internetu týče, jistá možnost tu je. AdBlock se za nás vypořádá se vší tou špinavou prací sám, ovšem za určitou cenu.
Za časů mýtů a legend, kdy antičtí bohové byli zlí a malicherní a stíhali lidstvo útrapami, ještě neexistovalo nic, co by se jen trochu podobalo vlezlým reklamním spotům dnešní doby. Máme tu možnost vídat se s nimi dennodenně na nejnavštěvovanějších webech. Jejich strategií je vymývat mozky a nepřestanou, dokud se slogany a dialogy použité v nich nenaučíme nazpaměť. Je jasné, že se nějak uživit musí, a tak se i z internetu stává to, co z televize. A sice pořady zde slouží, aby vyplnily prázdné místo mezi reklamou, v žádném případě naopak.
Zlaté to časy, kdy na YouTube neexistovalo žádné VEVO, jak je tomu dnes. Možná se objevily sem tam reklamní bannery po bocích, ale to by se dalo považovat za nenásilnou formu reklamního sdělení. Pak ale přišla novinka, před video se jednoduše vložil reklamní spot o délce cca půl minuty. Následně se objevilo okénko odpočítávání a po 5 sekundách bylo možno jedním klikem přejít rovnou k videu.
„Prokop Diviš byl se svými vynálezy vždy o krok napřed, a tím …“ Pro pravidelného „sjížděče“, dnes již proflaknutého webu youtube.com, je pouhá úvodní věta této reklamy od Raiffeisen Bank hororem.
Už tehdy to byla tak trochu rána pod pás, ale dalo se na to zvyknout. Někdo v tom dokonce nacházel potěšení, když měl možnost reklamu přeskočit a cítit se pak jako ten, co nad ní vyzrál. Dnes se ale situace opět změnila. I tomuto naivnímu divákovi byla odejmuta možnost cítit se jako hrdina a reklamní spot má nyní statickou časovou délku, kterou nejde žádným způsobem obejít. Žádným způsobem pokud tedy nepoužíváte AdBlock.
Adblock je rozšíření webových prohlížečů Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera, Safari a Internet Explorer. Umožňuje získat kontrolu nad internetem prostřednictvím blokování obsahu webové stránky. Přenášení dat se tak rovněž snižuje, což se odráží na rychlosti načtení dané webovky.
Je třeba si však uvědomit, že právě tato forma komerce je většinou tím jediným, co webové stránky živí. To, že reklamu zakážeme zobrazovat, vytrestá v konečném důsledku právě nás. Vždyť pokud naše oblíbené webové stránky nebudou moci pokrýt své náklady financemi, které právě putují z reklam, můžeme se s nimi rovnou rozloučit. Z tohoto důvodu je takovéto počínání, jakým je používat AdBlock, pro mnoho lidí amorální. Nabízí se však otázka, zdali je tento druh drastických žroutů času objevujících se na YouTube apod. morálním?
Je zde tedy možnost skoncovat s reklamou na internetu a vyhnout se tak například obzvláště násilnému videu, jako je třeba Done in 60 seconds z dílny Jamesona, které právě teď křižuje weby a trvá asi minutu, při které byste stihli vyprat, vyžehlit a možná i něco upéct. Ovšem je nutno zvážit předem, jaké to může mít následky.