Královna motorsportu Formule 1 se probouzí ze zimního spánku a již tento víkend vstupuje do nové sezóny úvodním závodem v Melbourne, kde se v neděli 16. března pojede Velká cena Austrálie. Nová sezóna přináší novinky v pravidlech, přepracované monoposty a také dvě nové tratě.
Již během loňské sezóny se začaly šířit zprávy o možných přestupech zvučných jmen jako jsou Kimi Räikkönen, Daniel Ricciardo nebo Felipe Massa. Některé se potvrdily před koncem sezóny a jiné během zimní přestávky. Bezesporu nejzajímavější kombinací jezdců pro novou sezónu se stala dvojice Fernando Alonso a Kimi Räikkönen. Finský mistr světa z roku 2007 vystřídal Felipeho Massu a po čtyřech letech se vrací do monopostu Ferrari.
Ačkoli se někteří experti obávají, vedení automobilky z Maranella věří, že spojení španělského temperamentu v podání Alonsa a ledově klidného finského závodníka Räikkönena přinese kýženou odměnu.
Felipe Massa, který kvůli špatným výsledkům musel odejít z Ferrari našel nové místo v týmu Williams, ve kterém bude jezdit po boku Valtteriho Bottase.
Po věčných neshodách během loňského šampionátu mezi mistrem světa Sebastianem Vettelem a Markem Webberem v týmu Red Bull Racing se Australan Webber rozhodl z F1 odejít a pro letošní sezónu jej v týmu nahradí mladý jezdec Daniel Ricciardo. I přesto, že bude závodit v týmu se čtyřnásobným mistrem světa, rozhodně nehodlá hrát druhé housle, jak sám nedávno prohlásil.
V jeho odhodlání mu zajisté vyjádří podporu nejen fanoušci, ale i další příznivci tohoto sportu, mezi kterými roste opovržení vůči Sebastianu Vettelovi, a to z důvodů jeho čtyřleté nadvlády vítězným stylem start a cíl. Rádi by totiž viděli opět ty dramatické závody z let minulých a zapomněli na nudnou podívanou, která mnoho diváků od tohoto sportu odradila.
A zdá se, že jejich prosby budou vyslyšeny. Týmy mají za sebou testovací jízdy v Jerezu a Bahrajnu, kde Red Bully potrápily technické komplikace. Podle slov šéfa týmu, Christiana Hornera, netuší, co od prvního závodu očekávat.
Ovšem Red Bull není jediný tým, který se potýká s problémy. Lotus se ustavičně trápí a týmová jednička Romain Grosjean přiznal, že tým zaostává a začátek sezóny tak vůbec nevypadá růžově.
Podobné problémy zcela jistě netrápí Lewise Hamiltona a jeho tým Mercedes, ve kterém panuje dobrá atmosféra. Během testovacích jízd se ukázali ve skvělé kondici a spolu s Ferrari jsou adepty na zisk poháru konstruktérů. Ovšem jak už řekl šéf McLarenu Ron Dennis, důležitým faktorem v úvodních závodech bude spotřeba paliva a opotřebení pneumatik.
Nová pravidla
Do pořadí jezdců mohou letos promluvit i novinky v pravidlech. A to výrazně. Doposud kázeň jezdců hlídaly obvyklé tresty, ovšem teď přichází trestné bodování. V praxi to bude fungovat tak, že stewardi mohou jezdcům udělovat za prohřešky trestné body. Pokud jich jezdec nasbírá 12, dostane na jeden závod stop start. Také bodový systém se dočkal změny. V posledním závodě sezóny v Abú Zabí dostanou jezdci a tým dvojnásobek bodů.
V letošním šampionátu nás čeká celkem devatenáct velkých cen. První tedy tento víkend 9. března v australském Melbourne a poslední 23. listopadu v Abú Zabí na okruhu Yas Marina. Do kalendáře se vrací rakouský okruh Red Bull Ring, dříve znám jako A1 Ring. Svou premiéru čeká okruh Soči v Rusku, kde se letos konaly zimní olympijské hry. V současné době se dokončují práce na tomto zbrusu novém okruhu a 12. října se zde pojede Velká cena Ruska.
Promíchané týmy, nové vozy, upravená pravidla. To vše nám nová sezóna nabízí a slibuje vyrovnané závody. Ovšem stanou se tyto sliby skutečností? Skončí nadvláda talentovaného Sebastiana Vettela a navrátí se prestižním závodům jejich jiskra a dramatické souboje? Kolotoč F1 startuje již tento víkend!