Většina z nás si víno automaticky spojí s Francií. A není divu, kdo by neznal proslulé francouzské vinice a jejich delikátní produkty. Zároveň s jistotou můžeme říct, že již pět set let před Kristem byl nejběžnějším nápojem, dokonce čistá pitná voda byla brána za přepychovější. Rozhodně nemůžeme francouzským vinařům upřít největší zásluhy o rozvoj vinařského umění. Původ však musíme hledat jinde.
Podle Starého zákona byl první výrobce Noe. Když jeho loď zakotvila v nynějším Turecku, všiml si koz, které pojídají přezrálé, již kvasící hrozny. Nadchlo ho jejich „opilecké“ chování a nechal se inspirovat k založení vinice. Z vína se následně opil a obnažil se uprostřed svého stanu. Z toho vyplývá, pokud je příběh pravdivý, že Noe byl prvním člověkem, který se kdy opil.
Z Persie přichází jiný příběh. První opilou podle nich byla smutná princezna, která se chtěla připravit o život. Vypila džbán moštu s tím, že je jedovatý. Nepochybně ji překvapily příjemné účinky vína, i to, že přežila.
Další zmínkou Bible o víně je případ Lota a jeho dvou dcer. K pití onoho hříšného nápoje ho přiměly jeho dvě dcery. Když se jejich matka při útěku ze Sodomy a Gomory ohlédla a proměnila v solný sloup, chtěly předejít zániku jejich rodu. Proto otce opily se záměrem svést ho.
Bible se o víně zmiňuje poměrně často. Povětšinou potěchu z vína neschvaluje. Nestřídmé pití alkoholu vede k nesprávnému jednání. Apoštol Petr napsal, že Ježíš Kristus nám zanechal sebe jako vzor. On nehřešil a na pití alkoholu se díval samozřejmě záporně. Paradoxní je, že prvním zázrakem, který po sobě zanechal, byla přeměna vody ve víno.