Doby, kdy jsme se jako malé děti na všechno ptali Proč? je dávno za námi. Společnost nás mění. Chceme-li být úspěšní a vědět, jestli má smysl to, co děláme, tak bychom se měli vrátit do dětských let. Nakladatelství Jan Melvil publishing vydalo novou knihu s názvem Začněte s proč. V knize se mimo jiné dozvíme se, zda-li právě ono unavující slovíčko PROČ nemůže být tím hnacím motorem, které nás povede k úspěchu.
Simon Sinek se ve své nové knize Začněte s proč zaměřil na otázku, proč některé firmy dosahují nebývalého úspěchu, a jiné společnosti, které se zabývají vesměs tím samým, se úspěchu nedočkaly, nebo ne zdaleka tak velkého, jako jejich konkurenti. Často přetřásaná je zde společnost Appel, což už může mnoho čtenářů pohybujících se v podnikatelské sféře svým způsobem nudit, ale rozhodně zajímavé jsou pak příběhy společností, jako jsou Continental Airlines, Volkswagen či Harley Davidson nebo jednotlivců jako Steve Jobs, Martin Luther King či Walt Disney.
Proč tedy podle Sinka uspěli? Právě proto, že vědí PROČ a používají model zlatého kruhu.
Proč zlatý kruh
Model zlatého kruhu je podle Sinka základem úspěchu všech světově proslulých a uznávaných firem i jednotlivců. Zlatý kruh se skládá ze tří jednoduchých otázek – Co? Jak? Proč?
Přemýšlíte-li o tom, že založíte firmu nebo se do něčeho pustíte, musíte nejprve vědět, jakým směrem se budete ubírat – tedy CO. Jakmile víte, co, pak záleží, JAK se do toho pustíte. Odpovědi na tyto základní dvě otázky vám dá každý podnikatel a bez problémů si na ně odpovíte sami, pokud máte nějaký nápad, co byste chtěli realizovat. Málokdo už ale umí odpovědět na to, PROČ? Proč se pustil právě do tohoto podnikání? Proč tuto práci dělá? Jaký to má smysl a co to přinese ostatním? Teprve ve chvíli, kdy máte jasnou vizi, které se držíte, a kterou dokážete předat dál, a to jak svým zaměstnancům, tak i zákazníkům, teprve tehdy můžete být podle Sinka úspěšní.
Inspirovat, nemanipulovat
Podle Sinka existují jen dvě cesty, kterými se dá ovlivnit lidské chování a získat si zákazníky – je to manipulace a inspirace. Manipulací pak autor knihy rozumí nejrůznější slevy, reklamy a propagace novinek, kterými sice zákazníky donutíte k nákupu, ale nevybudujete důvěru. Tu si totiž získáte jen ve chvíli, kdy zákazníky inspirujete. Pokud zákazník bude věřit vaší vizi a vaší filosofii, bude ochoten utratit mnohem víc peněz, než u konkurenční společnosti.
Přečíst, či nepřečíst? Začněte s proč
Kniha Začněte s proč je dobrým průvodcem pro podnikatele, ať už začínající nebo rozjeté, nebo i pro ty, kteří si s myšlenkou pustit se do nějaké akce teprve pohrávají. Celý obsah knihy by šel sice podstatně zestručnit, autor se často opakuje, ale hlavní přínos knihy je právě v samotných příbězích jednotlivých firem a osob, které ukrývají řadu myšlenek a postřehů, jež vás přivedou k zamyšlení. A pokud budete vědět proč a stanovíte si vizi, které budete sami pevně věřit, pak jste na dobré cestě k úspěchu.
Knihu Začněte s proč vydalo nakladatelství Jan Melvil. Kniha je k dostání v běžných knihkupectví za běžnou cenu 299 Kč. Výhodněji ji však můžete zakoupit v e-shopu Jan Melvil za 259 korun. Pokud raději čtete knihy ve své čtečce, tak ceny za elektronickou verzi začínají dle platformy na 203 Kč.