V tomto roce v Olomouci započnou hned dvě velké rekonstrukce. Tou první je dlouho plánovaná rekonstrukce nádraží spojená s výměnou kolejí a modernizací železničního uzlu. Druhá plánovaná rekonstrukce se týká areálu výstaviště Flóry, kde je plánováno vybudování nového pavilonu a restaurace.
V plánu je rekonstrukce stávajících nástupišť a vybudování nástupiště nového, určeného pro odjezdy a příjezdy vlaků významnějších destinací. Pro usnadnění orientace na nádraží bude pro cestující vybudován nový informační systém a přibudou i nové ukazatele.
Dále má dojít k opravě a modernizaci podchodu, který bude po dobu oprav zavřen. Zavření podchodu by znamenalo značné komplikace v přepravě cestujících k vlakům, proto bude v době uzavření podchodu starého otevřen podchod nový.
Hlavním plánem je výměna zašlých kolejí a modernizace celého železničního uzlu, která má s sebou přinést znatelné zkrácení přepravní doby pro cestující.
Cílem rekonstrukce je dosažení evropských parametrů pro mezinárodní tratě, kterých olomoucké nádraží s vlaky pohybujícími se až 160 km/h po zrekonstruovaných tratích dosáhne.
Rozsáhlé opravy by měly začít v polovině roku. Ukončení všech prací je naplánováno na rok 2015. S náklady 3,1 miliardy korun se bude jednat o jeden z nejnákladnějších a nejnáročnějších projektů v historii města.
Dlouho odkládaná rekonstrukce Flóry je naplánována na květen
Kromě nádraží se oprav dočká i Flóra. V plánu je vybudování nového pavilonu A2 ke stávajícímu pavilonu A1, jehož rekonstrukce se plánuje také. Oba pavilony by měly být propojeny. Postavený bude nejen nový pavilon, ale také správní budova a restaurace s terasou.
Dále je na seznamu vybudování nové příjezdové cesty, parkoviště a zavedení zbrusu nového parkovacího informačního systému. Počítá se s opravami veřejného osvětlení, kanalizace, chodníků i několika sadovými úpravami.
Celý projekt vyjde na 300 milionů korun a jeho dokončení je naplánované na polovinu roku 2013.