V minulém článku jsme se již zabývali tím, zda-li by studenti měli používat notebooky místo sešitů a v krátkosti jsme dospěli k tomu, že na toto plošné řešení není naše školství jednoduše připraveno.
Na druhou stranu již v České republice existuje mnoho škol, které z „nějakého“ důvodu již tolerují, když studenti jejich škol využívají při výuce tyto moderní prostředky, tedy notebooky.
Studenti, kteří smí využívat při hodinách notebooky mají buď benevolentní učitele nebo rovnou celé vedení školy, které jim dovolilo využívat počítače při výuce, a nebo mají jednoduše nějakou úlevu kvůli určité poruše učení (disgrafie, dislektie atd.).
Avšak používání tohoto „elektronického zápisníčku“ má řadu skrytých nevýhod, ale i samozřejmě řadu opravdu viditelných výhod, které si nyní pokusíme shrnout.
Klady (+):
- přehlednější tvorba zápisků
- snadné vyhledávání v zápiscích pomocí vyhledávání
- pokud to škola umožňuje, tak i snadní přístup k informacím pomocí internetu (WiFi sítě)
- jednodušší dopisování zápisků od spolužáků, kteří si také vedou elektronický sešit
- zasílání vlastních zápisků chybějícím, kteří si mohou zápisky jednodušeji opsat do sešitu, jelikož dané zápisky po vás vždy přečtou
- pokud je možné se připojit na internet, tak není zcela od cesty vkládání tématických obrázků do zápisků (například: český jazyk – obal knihy nebo portrét autora)
Zápory (-):
- pokud máte hodně technických předmětů, tak je zpracování těchto obrázků poněkud složitější pokud například využíváte tablet
- při nudných hodinách člověk nedává skoro nikdy pozor, protože má na práci „důležitější“ věci, mezi které patří například psaní mailů, hraní flash her nebo brouzdání na internetu
- častější využití taháků, jelikož jejich výroba je opravdu jednodušší, stačí písmo zmenšit a tisknout
Shrnutí pravděpodobně těch nejdůležitějších kladů a záporů máme již za sebou. Pokud vás napadají ještě nějaké klady a zápory, o kterých by bylo dobré se zmínit, tak neváhejte a napište nám je do komentářů.