• Magazín
  • Čtenářský deník
  • Maturitní otázky
    • Magazín
    • Čtenářský deník
    • Maturitní otázky

Souhrn pro a proti tomu, aby studenti používali notebooky místo sešitů

29. dubna 2010 Petr Homoky Nezařazené

V minulém článku jsme se již zabývali tím, zda-li by studenti měli používat notebooky místo sešitů a v krátkosti jsme dospěli k tomu, že na toto plošné řešení není naše školství jednoduše připraveno.

Na druhou stranu již v České republice existuje mnoho škol, které z „nějakého“ důvodu již tolerují, když studenti jejich škol využívají při výuce tyto moderní prostředky, tedy notebooky.

Studenti, kteří smí využívat při hodinách notebooky mají buď benevolentní učitele nebo rovnou celé vedení školy, které jim dovolilo využívat počítače při výuce, a nebo mají jednoduše nějakou úlevu kvůli určité poruše učení (disgrafie, dislektie atd.).

Avšak používání tohoto „elektronického zápisníčku“ má řadu skrytých nevýhod, ale i samozřejmě řadu opravdu viditelných výhod, které si nyní pokusíme shrnout.

Klady (+):

  • přehlednější tvorba zápisků
  • snadné vyhledávání v zápiscích pomocí vyhledávání
  • pokud to škola umožňuje, tak i snadní přístup k informacím pomocí internetu (WiFi sítě)
  • jednodušší dopisování zápisků od spolužáků, kteří si také vedou elektronický sešit
  • zasílání vlastních zápisků chybějícím, kteří si mohou zápisky jednodušeji opsat do sešitu, jelikož dané zápisky po vás vždy přečtou
  • pokud je možné se připojit na internet, tak není zcela od cesty vkládání tématických obrázků do zápisků (například: český jazyk – obal knihy nebo portrét autora)

Zápory (-):

  • pokud máte hodně technických předmětů, tak je zpracování těchto obrázků poněkud složitější pokud například využíváte tablet
  • při nudných hodinách člověk nedává skoro nikdy pozor, protože má na práci „důležitější“ věci, mezi které patří například psaní mailů, hraní flash her nebo brouzdání na internetu
  • častější využití taháků, jelikož jejich výroba je opravdu jednodušší, stačí písmo zmenšit a tisknout

Shrnutí pravděpodobně těch nejdůležitějších kladů a záporů máme již za sebou. Pokud vás napadají ještě nějaké klady a zápory, o kterých by bylo dobré se zmínit, tak neváhejte a napište nám je do komentářů.

Udělej nám radost a sdílej dál!<br>Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Mohlo by tě taky zajímat
Další článek v kategorii Nezařazené

Čas je moc drahý. Zbytečně ho nemarněte!

Komentáře
Tereza
01. května 2010

V článcích na internetu je psáno, že tuto „službu“ studenti chtějí hlavně proto, že sešity jsou těžké. Já chodím do školy zatím jenom 18 let (jsem na VŠ) a ještě mě nikdy nezkolila váha sešitů jako spíš mnohonásobně větší váha učebnic. Když porovnám váhu sešitů s váhou notebooku (byť sebelehčího), pak mi váha notebooku vždy převažuje nad sešity.
Tuto studenstkou iniciativu považuji jen za projev lenosti dnešní mládeže. Vím, co to je hodiny jen psát a psát, to už je ale na učiteli, jak si takovou hodinu rozvrhne – jestli bude jen mluvit anebo studenty zapojí do nějaké aktivity. Další věcí je, že notebooky taky potřebují elektrický proud. Bude celkem zábavné pozorovat 30 studentů, jak se po 2 hodinách (výdrž většiny baterií notebooků v úspornějším režimu) perou o jednu až tři zásuvky ve třídě.
Další zmiňovaná výhoda – chybím, tak si to stáhnu. My používali kopíráky. Když někdo chyběl, spolužák vzal kopírák a papír a bylo okopírováno hned.
Nemám nic proti pokroku, ale neměli bychom se bezhlavě vrhat do každého výmyslu jen proto, že budeme in. I některé staré „zvyky“ jsou lepší než to co právě frčí.

Petr Homoky
01. května 2010

Tereza:
Já na druhou stranu si myslím, že jsou školy, které mají těch pomůcek hodně a jednoduše by to studentům ulehčilo jejich záda. Ať si to připustíme nebo ne, tak každodenní nošení těžkého plného baťohu do školy není také žádný med.

Na druhou stranu s vámi musím souhlasit v tom, že váha notebooku většinou dohoní váhu všech sešitů a učebnic.

Abych taky řekl něco z vlastní zkušenosti; používám notebook a po dvou hodinách práce se mi určitě nevybije. Mám ještě jednu náhradní baterii, takže od 8:00 mohu mít notebook spuštěn až do „kouzelných“ 16:00, kdy nám vlastně končí poslední hodina.

Radek
08. června 2010

Pravda, ale né každý má možnost mít více baterií nebo má notebook s výdrží baterií na 4 hodiny jako mají notebooky od Applu a zase nevýhoda nízkého výkonu pro lepší výdrž baterií je, a mnohdy jsem to viděl, nejnižší světlost monitoru což velmi zhoršuje zrak a tudíž i větší procento lidí s brýlemy.

pavel pravda
08. července 2010

Sešit je sešit. Zase ale na druhou stranu chápu, že jít do školy jenom s ntbk je lepší než s knížkama a sešitama. Jak jsem zjistil , moje dcera chodí do školy s kabelkou. Nevím jak to dělá, ale velmi dobře prospívá. Já zas jako recesista jsem chodil s futrálem na housle. Dal bych dětem vybrat.

Přidat komentář

© Akademos, a.s. Všechna práva vyhrazena. Další projekty: ZOO Magazín | Efektivní Učení | Logické Myšlení | Nejlepší online hry | Muž v zástěře – kuchařka nejen pro muže