„Učit se učit“ je hlavním mottem projektu Vzdělávání budoucích středoškolských učitelů přírodních věd, matematiky a informatiky, jež spadá pod PřF MU. Cílem je lépe připravit studenty učitelství na praxi. Součástí projektu jsou internetové stránky Učit se učit, představující studium učitelství v několika krátkých videích.
![](https://zapnimozek.cz/wp-content/uploads/2013/08/1078896_564767980235810_563382589_o-570x319.jpg)
Heslo „Učit se učit“ znamená na Přírodovědecké fakultě Masarykovy univerzity především přípravu na praxi. Studenti učitelských oborů se připravují na to, jak vyučovat matematiku, fyziku, chemii, biologii, informatiku a geografii.
![SCI_logo_RGB_150](http://www.zapnimozek.cz/wp-content/uploads/2013/08/SCI_logo_RGB_150.png)
zdroj: Zuzana Kobíková
„Učit se učit“ je mottem projektu Vzdělávání budoucích středoškolských učitelů přírodních věd, matematiky a informatiky (CZ.1.07/2.2.00/15.0201), jenž je realizován převážně akademickými pracovníky Přírodovědecké fakulty Masarykovy univerzity v Brně ve spolupráci s pedagogy z několika brněnských gymnázií.
![UCI_logo_duha](http://www.zapnimozek.cz/wp-content/uploads/2013/08/UCI_logo_duha.png)
zdroj: Zuzana Kobíková
Hlavním cílem projektu je lépe připravit budoucí středoškolské učitele na jejich budoucí povolání a požadavky praxe ve výše zmíněných oborech. Web Učit se učit chápe učitelství jako vědu a umění.
Součástí projektu jsou webové stránky. Postupně zde přibývají články na téma „umění učit“ zaměřené na dané předměty. Jejich čtenáři se tak dozví o zajímavých výukových materiálech, inovativních metodách výuky a mohou si přečíst o rozličných kurzech, přednáškách a seminářích. Neméně přínosné jsou rozhovory s učiteli, informace o dění na fakultě, informování o aktivitách pro studenty či náhled do posledního čísla Učitele matematiky a pozvánky do Fyzikální kavárny.
Každý z oborů zde má vlastní stranu, kde naleznete nejen články, jež k němu náleží, a studium učitelství na PřF MU okem kamery, ale i informace o přijímacích zkouškách a počet přijatých uchazečů v minulých letech.
Nedílnou součásti projektu jsou několikaminutové upoutávky a videoreportáže. Video Pod kůží jde do hloubky samotného studia učitelství – jeho „heslem“ je Věda je mocná, učit ji druhé vyžaduje umění. Utajená inspekce je „skrytým“ pohledem do probíhající výuky, nahlédnutím do vybavení laboratoří a poskytuje stručný přehled oborů. Ve videu s názvem O studiu učitelství na PřF MU je představena fakulta, divák je seznámen se studiem a vyslechne několik rozhovorů jak se studenty a absolventy, tak s pedagogy. Následuje pět krátkých videí představujících jednotlivé obory – učitelství matematiky, fyziky, chemie, biologie a geografie. Videa jsou poutavá, nabitá informacemi a mnohdy velice upřímná.
Na scénáři a režii spolupracovali Dr. Petr Přehnil s Mgr. Zuzanou Kobíkovou. Do role herce byl obsazen Jakub Žáček, jenž se podílel také na čtení komentáře spolu s Robinem Smithem. Za hledáček kamery usedli Linda Vorlíčková, Tomáš Hanzel a Milan Mareš, který si vzal na starost i střih, a to společně s Pavlem Pasekou. Autoři zvuku jsou Milan Humpolík a Pavel Paseka. Speciální efekty vytvořil Martin Blaško a autorem fotografií je Antonín Reňák. Produkce se ujala Laďka Doubravová a PR zajistila Zuzana Kobíková. Videa vznikla ve studiu Direct Film.
![OPVK_MU](http://www.zapnimozek.cz/wp-content/uploads/2013/08/OPVK_MU.jpg)
zdroj: Zuzana Kobíková
Rozhovory
Na závěr jsem požádala Dr. Petra Přehnila a Mgr. Zuzanu Kobíkovou o krátké rozhovory.
Mgr. Zuzana Kobíková
A jak vnímám svou roli PR manažerky projektu? Jako roli vnějšího pozorovatele, který referuje o dění na fakultě ve formě rozhovorů, článků a videí. Mým cílem je, aby bylo vidět, co se na fakultě děje, protože se tam odehrává celá řada zajímavých věcí. Byla bych ráda, kdyby na základě aktivit projektu začali studenti o možnosti studovat učitelství alespoň uvažovat. Vím, že učitelé nejsou finančně dobře ohodnoceni, ale vím také, že je mezi nimi řada inspirativních lidí, kteří tuhle nelehkou práci dělají s láskou a proto, že je prostě baví a naplňuje, jak ukazují i výpovědi v reportážích.
Dr. Petr Přehnil
Takže jsem několik let pracoval v reklamě, kde jsem točil rozhlasové reklamy, později psal adaptace světových TV spotů a komentáře a scénáře k instruktážním a dalším filmům a občas si též něco zrežíroval. Díky tomu mám reklamní formát vyprávění rád, myslím, že takový krátký film může mít nápad a vtip a nemusí se jen podbízet nabídkou toho nejlevnějšího a výkřiky ZDARMA/SUPER/ BOMBA. Navíc – práce na formát, ať už tematický nebo časový, mohou být příjemným vymezením kreativní práce. A že mě na tu školu tehdy nevzali považuji dnes za velké štěstí.
Moje současná většinová práce je práce patentového zástupce pro ochranné známky a soudního znalce téhož, práce se značkou je mi tedy blízká. Nu a tady jde také o značku, o veřejnou prezentaci projektu Učit se učit a Přírododovědecké fakulty MU jako „mateřské“ značky. Jejich komunikace navenek a vůbec práce se značkou z různých úhlů pohledu je mi vlastní, každý nový pohled je pak přínosný jak pro klienta, tak pro tvůrce, myslím si.
Oběma velmi děkuji za rozhovor a poskytnuté informace, díky nimž mohl článek pro Zapni mozek vzniknout. Přeji mnoho dalších úspěchů do budoucna.
- autor: Antonín Reňák
- autor: Antonín Reňák
- autor: Antonín Reňák
- autor: Antonín Reňák
- autor: Antonín Reňák
- autor: Antonín Reňák
- autor: Antonín Reňák
- autor: Antonín Reňák
- autor: Antonín Reňák
- autor: Antonín Reňák
- autor: Antonín Reňák
- foto: varimslaskou.cz
- foto: znalectvi.cz
- foto: znalectvi.cz
- foto: znalectvi.cz
- foto: znalectvi.cz
- foto: znalectvi.cz