United Islands of Prague jsou každoročním festivalem pořádaným na pražských vltavský ostrovech. Letos se uskuteční 23. – 25. 6. již osmý ročník. A bude plný změn!
První a podstatnou změnou bude rozšíření festivalu – dva nové pontonové ostrovy na Vltavě. Festival se také rozšří o pomyslný ostrov – další hlavní scénu na zahradě polského velvyslanectví. Přibude i nová hlavní scéna, čímž se jejich počet rozroste z původních čtyř na pět. Na Ostrovech se také setkáte s novým nehudebním programem a pár menšími hudebními a divadelními scénami. Nově bude fungovat i kino či literární kavárna. Vloni festival navštívilo přes 30.000 diváků, čímž potvrdil pozici největší hudební akce v metropoli.
„Jsme rádi, že naše velvyslanectví může poskytnout svoje prostranství ve Frustenberské zahradě pro jednu ze scén festivalu. Hlavní příležitostí je fakt, že 1. července 2011 Polsko přejímá předsednictví v Radě EU a hlavním sponzorem je město Gdyně, které bude prezentovat svůj kulturní a turistický potenciál. Chceme vytvořit lehce mořskou atmosféru a přivézt do Prahy řadu exkluzivních polských umělců,“ vysvětluje zapojení zahrady Polské ambasády zástupkyně ředitele Polského institutu v Praze Krystyna Krauze.
„Rádi bychom otevřeli nový prostor směrem od hlavních hudebních scén dál na Kampě až ke Karlovu mostu a budeme pokračovat i směrem ke stanici metra Malostranská. Umožní nám to jednak propojení se scénou na zahradě polské ambasády a pak taky překřížíme hlavní turistickou tepnu Karlův most. Věříme, že turisty máme čím zaujmout,“ popisuje cíle Jakub Vedral ze společnosti Art Prometheus, která organizuje nehudební program.
„Po zkušenostech z letošních cest na různé Evropské festivaly jsme zjistili, že naše akce je mezi těmi, kde se představují noví interpreti, jednou z nejúspěšnějších. To, jak se někteří promotéři obdivují United Islands a čeho jsme dosáhli, nás dost povzbudilo. Neustále rostoucí počet příznivců umožňuje, aby Praha hostila takovou unikátní akci na evropské scéně,“ vysvětluje programovou strategii dramaturg David Gaydečka a dodává „Mnozí nás ale vybízejí ke zlepšení propagace směrem do zahraničí. Plánujeme proto na příští rok také online streaming hlavních scén a internetovou kampaň zaměřenou nejen na Čechy ale i na zahraničí.“
Na akci se letos objeví přes 100 koncertů kapel z 15 zemí světa na pěti hlavních scénách a několika vedlejších. Důležitým partnerem akce se pro ročník 2011 stala automobilka Seat. Potvrzenými mediálními partnery jsou Radio 1 a Radio Beat. Z důvodu rozšiřování a vylepšování programu pořadatelé vyzývají ty, co provozují originální kulturní, přínosné neziskové aktivity, majitele restaurací, kteří by rádi ohromili diváky kvalitou své kuchyně nebo například provozovatelé krámků se speciálními fashion designovými oděvy, aby se ozvali, kdyby měli zájem o spolupráci s festivalem. Kontakty na organizátory jsou na webové adrese www.unitedislands.cz . Takže pokud hledáte šanci, jak svůj podnik zviditelnit, směle do toho. Uvidíme se na Ostrovech!