Jak všichni víme, tak existuje „jakási“ linka 155. Pokud máte jakékoliv zdravotní potíže a zavoláte na tuto linku, tak se vám dotyčný operátor bude co nejlépe snažit pomoci a váš zdravotní stav vyřešit. Pokud je váš problém akutní, tak k vám ihned operátor zašle výjezdovou záchranou službu, která vás na místě, kde se zrovna nacházíte, ošetří nebo vás případně převeze do nemocnice.
Problémem této linky je prý to, že je často přetěžována hovory, které nevyžadují okamžitý výjezd záchanné služby, a proto se tyto problémy reší mnohdy poměrně dlouho pouze pomocí telefonické komunikace právě na lince 155.
Kvůli tomuto přetěžování přichází linka 800 888 155. Operátor na této lince vám poskytne konzultaci vašeho fyzického ale i duševního stavu. Máte horečku a nevíte jaký prášek si vzít proti bolesti hlavy? Nezoufejte a vytočte telefonní číslo 800 888 155, kde vám daný operátor rád poskytne všechny informace, aby vám bylo co nejlépe.
„Středočeští záchranáři už dlouhou dobu řešili problém těchto telefonátů, které svým obsahem nespadají do urgentní péče záchranné služby a Call centrum by mohlo být tím správným řešením. Tyto hovory sice obvykle nerozhodují o životě a smrti, ale přesto mají svojí důležitost. Jedná se většinou o rozhovory s lidmi, kteří vyžadují poradenství v oblasti běžných chorob a onemocnění, psychickou podporu či radu týkající se spíše sociální oblasti. Dispečer na tísňové lince se těmto lidem bohužel nemá možnost delší čas věnovat, a proto tyto hovory přesměruje do Call centra, kde bude mít na volající operátor dostatek času,“ řekl ředitel středočeské záchranné služby MUDr. Martin Houdek.
Momentálně je na této lince k dispozici jeden operátor. V případě velkého zájmu o tyto služby se však plánuje najmutí více operátorů.
V současné době je služba nezpoplatněna a je tedy zcela zdarma.
Zdroj: Rescue 112