Tvorba dvou ikon módního průmyslu, jejichž vize vytvořily dnešní kultovní image značky Louis Vuitton, se nyní koncentruje na jediném místě. V pařížském muzeu Les Arts Décoratifis odstartovala velkolepá výstava představující příběh Louise Vuittona, zakladatele slavného módního domu, a Marca Jacobse, který je od roku 1997 jeho kreativním ředitelem.
Výstava Louis Vuitton–Marc Jacobs není ani tak retrospektivním ohlédnutím do bohaté historie značky, jako spíš analýzou dvou osobností, jejichž inovátorský přístup rozdělil vývoj domu Vuitton do dvou epoch. První byla industrializace v 19. století, kdy s moderním způsobem cestování přišla díky Louisi Vuittonovi revoluce v luxusních zavazadlech s puncem luxusu. Druhá byla zlatá éra z období globalizace v 21. století, kdy u kormidla stanul Marc Jacobs, jehož pragmatické umění ovládá módní průmysl dneška.
Příběh Louise Vuittona je zrcadlem té tváře značky, která se staví na odiv díky nezpochybnitelné tradici založené na kvalitě poctivého uměleckého řemesla. Je to příběh o chlapci, který ve svých třinácti letech odešel z domova a vydal se pěšky do Paříže, kde se z něj stal nejznámější vynálezce kufrů na světě.
V roce 1854 založil se svojí ženou značku Louis Vuitton, pochopil, že luxus znamená především komfort, a vytvořil první moderní zavazadlo do vlaku. O šedesát let později se na Champs-Elysées v Paříži otevírá prodejní dům Louis Vuitton. Je to první značkový obchod na světě.
Louisi Vuittonovi je věnováno první patro expozice. Zde si můžete prohlédnout kus historie luxusu. A nejen to! Obrazem jeho inovátorství se také odkrývá průřez dějinami cestování. První moderní zavazadlo do vlaku a slavný velký skříňový kufr z roku 1875. Cestování lodí a „Steamer Bag“, praktická cestovní taška na prádlo. A samozřejmě počátky letecké dopravy jdoucí ruku v ruce se speciálním odlehčeným zavazadlem.
Druhé patro expozice odhaluje druhou tvář módního domu Louis Vuitton. Ta svým způsobem opět staví na tradici. Na tradici revolucionářství. Obsahuje výběr z nejslavnějších modelů Marca Jacobse navržených za dobu jeho dosavadního panování u domu Vuitton.
Při převzetí žezla si Marc zadal jasný úkol. Vytvořit paralelní svět, který vdechne značce ducha nekonvenční současnosti. Po smrti Louise Vuittona se značka postupně stávala jen konzervativním příslibem bezpochybné klasiky. Marc však s sebou přinesl nekompromisní živel, který značku znovu vytáhl na impulzivní pole trendového světa.
Marc Jacobs chápe módu jako produkt kolektivní tvůrčí spolupráce. Sezónní kolekce nejsou jen odrazem jeho vlastního kreativního individua, ale výsledkem práce celého týmu návrhářů. Jacobsova tvorba nepřemýšlí o hranicích, důkazem toho jsou jeho kolaborace se současnými umělci, s jejichž spontánními nápady vytvořil raritní limitované kolekce, které nenechaly chladného žádného módního gurmána.