Tato mánie pohltila lidi nerůznějších subkultur – hiphopery, punkáče, intelektuály, metalisty – i ty, kteří obvykle opovrhují masovými záležitostmi. Hlavní roli zřejmě hraje univerzálnost a neobvyklá škála výběru. Dnes najdete kecky jednobarevné, s komiksem, nízké, vysoké, kožené, pro labužníky i na podpatku.
Business založený na botách s rovnou podrážkou, gumovou špičkou a jednoduchým designem má zárodky v roce 1908. Přestože boty dnes vidíte úplně na každém bez ohledu na jeho fyzičku a akčnost, šlo původně o obuv určenou ke sportování – zprvu obzvláště k atletice – a s narůstající popularitou basketbalu se výroba zaměřila i na košíkovou (což vzhledem k tomu, že rovná podrážka není úplně zdravé a vhodné řešení, úplně nechápu).
První verze podobná té, kterou známe dnes, spatřila světlo světa až v roce 1917. Nám by se dnes její provedení zřejmě jevilo jako konzervativní – křiklavé barvy a obrázky stranou, botka měla barvu cappuccina, případně se uchylovalo k černé. Brzy se ke slovu dostala i kůže.
Prodej ale nerostl, dokud ruku k dílu nepřiložil Charles „Chuck“ H. Tailor. Tento basketbalový hráč v nápadu cítil potenciál a snažil se firmu Converse All Star podporovat. Vzhledem k tomu, že toho s týmem po Spojených státech amerických dost najezdil, měl šanci je prezentovat a dělat jim reklamu před jinými týmy a možnými zájemci.
Pak už to šlo snadno. V třicátých letech upnuli výrobci naděje ke klasickému černobílému modelu, který se vyrábí dodnes. Tento typ „kecek“ se dostal na vrchol prodeje, co se týče obuvi určené pro basketbal, a svému mesiáši Taylorovi zajistila místo v basketbalové Síni slávy.
Postupně se začaly objevovat spíše na chodidlech rebelujících punkerů či nezávislých protisystémově založených partiček na okraji společnosti. Zdobily nohy Beatlesáků i rozervaného Kurta Cobaina a na filmovém plátně v nich čaroval Harry Potter. Přestože původně symbolizovaly spíše nekonvenční proud, dnes už s nimi těžko docílíte efektu originality.
Tržby jim brzo ztížila konkurence, například značka Nike, ale firma odpověděla novými variacemi a neztratila se. Přestaňme se babrat s historií, Converse zkrátka frčí, vždyť bylo prodáno již 800 miliónů párů! V Americe se k těmto botám hlásí či hlásilo 60 % obyvatel. Nepochybně v tom hraje roli cena. V České republice si na nefalšované Conversky musíte našetřit většinou nejméně 1500 Kč. V Americe 3x méně!
V poslední době tato značka vydělává i na kabelkách či zimních bundách. Na trhu figuruje již více než sto let a nevypadá to, že ji v blízké době zabije nezájem, přestože jsou její výrobky napodobovány jak Vietnamci, tak slavnějšími soky v oblasti prodeje.
Vy je ještě nemáte?! V takovém případě najdete první pomoc na oficiálních stránkách.