• Magazín
  • Čtenářský deník
  • Maturitní otázky
    • Magazín
    • Čtenářský deník
    • Maturitní otázky

Jak vznikly typické kabelky Vuitton?

10. listopadu 2010 Denisa Chňoupková Životní styl

Značka Louis Vuitton se bezpochyby zařazuje mezi špičku na světovém trhu. Nejproslulejší produkty z jejich širokého sortimentu jsou jistě všemi známé kufry a kabelky s neměnným vzorem zvaným Monogram. Jak ale přišly na svět? Jak dlouhou cestou si značka prošla, než si vybudovala pověst nositele luxusu?

Bylo mu teprve čtrnáct let, když odešel ze své rodné vesnice u Švýcarských hranic a ušel pěšky více než 400 km do Paříže. Legendární Louis Vuitton začal v roce 1837 pracovat jako výrobce a balič cestovních zavazadel. Postupem času se propracoval do pozice tovaryše svého mistra. Díky své zručnosti byl velmi oblíbený a tak byl v roce 1853 jmenován oblíbencem císařovny Eugenie.

Píše se rok 1854, když se Louis žení a se svojí ženou zakládá vlastní společnost. Značka Vuitton se stala představitelem moderního cestování. Prvním velkým krokem byl nápad potáhnout „vuittonský“ kufr odolným, nepromokavým plátnem. Tento produkt si získal neuvěřitelnou přízeň, tak obrovskou, že značka musela přesunout dílnu do větších prostorů.

Historický moment nastal v roce 1896. O co jiného by se mohlo jednat, než o vznik proslulého ,,vuittonského“ vzoru? Každý laik na první pohled rozpozná vzor zvaný Monogram a automaticky ho přisuzuje Vuittonovi. Samozřejmě opomíjím falzifikáty, to by mohla být kapitola sama o sobě vzhledem k tomu, že většina značkových kabelek, které denně vídáme, nejsou originály, nýbrž napodobeniny. Legendární vzor však nevzešel z hlavy zakladatele značky, ale z hlavy jeho syna Georga Vuittona.

Jeho záměrem byla právě okamžitá identifikace značky. Trvalo celé týdny, než vytvořil legendární vzor. Skládal se z kruhu okolo motivu květiny se čtyřmi okvětními lístky, čtyřcípé hvězdy, diamantu s vypouklými stěnami, který obsahoval záporný obraz stejné čtyřcípé hvězdy, a do toho všeho byly protkány iniciály jeho otce.

Dnes má společnost Louis Vuitton okolo tří set obchodů po celém světě. Tvář značky často zastávala světoznámá herečka Uma Thurman, která je považovaná za typickou představitelku ženského ideálu pro zmiňovanou značku.

Udělej nám radost a sdílej dál!<br>Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Mohlo by tě taky zajímat
Další článek v kategorii Životní styl

Brazilský keratin aneb spása pro poškozené vlasy

Komentáře
Lyžování
14. listopadu 2010

pekný

Přidat komentář

© Akademos, a.s. Všechna práva vyhrazena. Další projekty: ZOO Magazín | Efektivní Učení | Logické Myšlení | Nejlepší online hry | Muž v zástěře – kuchařka nejen pro muže