• Magazín
  • Čtenářský deník
  • Maturitní otázky
    • Magazín
    • Čtenářský deník
    • Maturitní otázky

Všechno, co chci, už mám, říká 23letý narkoman

24. června 2012 Ivana Sedláčková Sex a vztahy Nepřehlédněte

Narkoman, feťák, závislák – říkají mu různě. Bere drogy už přes rok, dostal se k nim přes kamaráda. Pracující student Petr*, kterému je 23 let, se rozhodl promluvit o své závislosti k drogám. Nepíchá si. Zatím „jen“ šňupe pervitin, kokain je na něj už moc slabý.

Pracuje od maturity a dálkově studuje vysokou školu. Tvrdí, že na něm ještě nikdo nikdy nepoznal, že na něčem „jede“. Před přáteli a rodinou svou závislost tají. Nemají důvod mít podezření – od ostatních se ničím neliší. Jen balíčkem drog, který má neustále u sebe. Přinášíme vám zpověď člověka, pro něhož jsou drogy to, co pro kuřáka cigarety.

Petře*, kde a kdy ses s drogou dostal poprvé do kontaktu?

Byl jsem s kamarádem na párty, už je to zhruba rok zpátky. Byl jsem hodně unavený a chtělo se mi domů, jemu se ale nechtělo. Měl pořád hodně energie a chtěl mě tam udržet. Když jsem se zvedal s tím, že půjdu, šel jsem ještě na záchod. On za mnou přišel a řekl, že má něco, co mě nakopne. Dal mi do ruky kapesníčky. Mezi nimi byl pytlík s práškem. Pervitin. Vysvětlil mi, jak se to dělá. Rozhodoval jsem se, jestli to vyzkouším nebo ne. Zvědavost mi nedala, tak jsem to zkusil. Účinek byl okamžitý. Sice jsem později zjistil, že jsem peří (slangový výraz pro pervitin, pozn.red.) aplikoval špatně, ale i tak to mělo účinky.

Pamatuješ si, co se tenkrát dělo?

Pamatuju. Přišel jsem ke stolu, tvářil se jako sluníčko, tancoval na místě a byl neobvykle šťastný. Řekl jsem kamarádům: „Mně se nezdá, že by to fungovalo. Kdy to zabere?“ a oni mi řekli, ať se na sebe podívám, že už to očividně zabralo. Pořád se mi smáli. Potom jsem zmizel s nějakou slečnou a oni mi volali – měli strach, jestli jsem v pořádku. Byl jsem víc jak v pořádku. Poprvé to odeznělo až druhý den. Drogu jsem si vzal před půlnocí v pátek a celou sobotu jsem byl mimo, až v neděli mi bylo líp.

Zvědavost mi nedala, tak jsem to zkusil. Účinek byl okamžitý.

Jak vzpomínáš na tento první kontakt s drogou?

První zkušenost byla skvělá, ale nemohl jsem se kontrolovat. Odpadají na tom veškeré zábrany. Člověk nepřemýšlí, jestli svým jednáním někomu ubližuje, nebo ne. Měl jsem spoustu energie, pořád jsem se usmíval a byl jsem v jakémsi transu. Chtěl jsem být pořád v něčí společnosti a neustále si povídat. I druhý den jsem měl pořád hodně energie a nemohl jsem usnout, ani když jsem cítil, že už to tělo potřebuje. Šíleně špatně mi bylo až při dojezdu, to jsem nemohl vůbec nic, největší facka pro mě byla, že jsem musel normálně fungovat v práci, takže jsem to bral jako takový trest.

Moje volba

Neměl jsi výčitky svědomí kvůli tomu, že zvědavost vyhrála?

Výčitky svědomí jsem měl kvůli kamarádovi, ke kterému jsem se ten večer nezachoval hezky skrz tu drogu, protože mi odbourala veškeré zábrany a já si ani neuvědomil, že dělám něco zle.

Proč ses rozhodl vzít si pervitin i podruhé?

Ze stejného důvodu – opět na párty. Člověk si ji mnohem víc užije na droze. Navíc celá naše partička byla sjetá, tak bylo přirozené si taky vzít.

Necítíš vůči kamarádovi zášť za to, že ti dal tuhle „vstupenku“?

Zášť vůči němu necítím, byla to moje volba.

Kokain původně není prášek. Jedná se o velkou tuhou „cihlu“, ze které se prášek škrábe. Foto: http://drogy-info.inup.cz

První dávku jsi měl zdarma. Jak se pohybují ceny, za které nakupuješ nyní?

Ano, první dávku jsem měl zdarma. Vlastně i druhou. Kamarád už peří bere asi 6 let, tak mi ho ze začátku sháněl. Potom se ceny pohybují různě. Já kupuju gram za 2 000 Kč, ale záleží na náladě dealera. Někdy ti dá míň, tak doplácíš. To se týká pervitinu. Kokain je za 2 500 Kč/gram a tabletka extáze okolo 400 Kč. K něčemu jinému jsem se nedostal.

Bylo přirozené si taky vzít. Byla to moje volba.

K ničemu jinému ses nedostal proto, že nic jiného užívat nechceš, nebo kvůli chybějící nabídce?

Heroin mě děsí. Vím, že se dá taky šňupat, ale už je to něco jiného. Peří mi vyhovuje, už jsem si na něj zvykl. Možná, až zvýším dávku tak, že mi to nebude stačit, tak přejdu na něco jiného, ale zatím nemám potřebu. A popravdě jsem se s heroinem ani nesetkal.

Máš přehled, kolik tě to všechno až dosud stálo?

Jsou to desetitisíce. Možná už i víc. Mám práci, takže na to beru z platu. Občas se dělíme s kamarády, takže když nemám, dá mi kamarád a příště zase naopak já jemu.

Při jaké příležitosti si drogy nejčastěji bereš?

Při každé. Hlavně když se mám učit nebo soustředit na komunikaci s někým – takže na párty a … no, vlastně všude. Ano, dokážu se bavit i bez ní, ale jsem takový unavenější. S drogou je to lepší. Většinou mě přemůže nutkání a drogu si dám, i když tam není zrovna nikdo sjetý. Většinou si je beru na záchodě, nebo zamčený u sebe v pokoji, aby to nikdo neviděl.

Ceny se pohybují v řádech tisíců. Foto: http://www.akciecz.cz

Soustředit se na komunikaci ti bez vlivu drog dělá problém?

Ano, nejsem tak úplně schopný vnímat, co mi ten člověk říká. A ani nejsem schopný smysluplně odpovídat.

Máš práci a současně i studuješ. Jak vypadá tvůj běžný den?

Vstanu a dám si něco na jídlo. Obvykle je to jediné jídlo za celý den, protože na droze odpadá hlad i chuť. Potom si šňupnu a funguju v práci. Po práci si zase šňupnu, jdu s kolegy na pivo a potom na párty, nebo domů. Dávám si, jak to cítím. Ráno ne, spíš odpoledne nebo navečer. Někdy dvakrát, někdy třikrát za den.

Drogu skladuje v alobalu v ledničce.

V práci nepoznali, že jsi pod vlivem a „mimo“?

Já nejsem mimo. Odvádím ještě víc práce než normálně, což je jim trochu divné, ale ještě si nestěžovali. Kdybych práci ztratil, tak nevím, co bych dělal, to by asi přišel na řadu detox. Vím, že je práce důležitá, tak si sakra hledím toho, abych ji měl co nejdéle.

A jak to jde dohromady se školou?

Výborně. Když se sjedu, dokážu se víc soustředit a vnímat. A hlavně nespím, takže se kolikrát učím celou noc. Protože se opravdu soustředím hodně,  když si učení rozumně rozložím a neučím se celý předmět na zítřejší zkoušku, většinu věcí si zapamatuju na delší dobu.

Slzy v oku

Poprvé sis pervitin aplikoval špatně. Jak jej užíváš nyní?

Zaprvé drogu musíš skladovat ve tmě a chladu – zabalené do alobalu v ledničce. Bydlím se spolubydlícím, který taky bere, takže to máme oba v ledničce mezi zeleninou. Když někdo přijde na návštěvu nebo když někam s drogou jdu, schovávám si to výhradně k sobě, třeba do kalhot. Jsou různé způsoby, jak aplikovat. Já osobně si ustřihnu kousek brčka na pití, asi 5 cm dlouhý kousek, strčím to do pytlíčku a naplním brčko, asi po 1 cm. Potom si to strčíš hluboko do nosu, alespoň do půlky, druhou nosní dírku si zacpeš a vdechneš. Vyhrknou ti slzy do oka. Není to příjemný pocit, ale ty musíš pořád vdechovat, aby se droga dostala co nejdál. Poprvé jsem aplikoval špatně tím způsobem, že jsem si nestrčil brčko hluboko do nosu, takže mi většina drogy neskončila ve sliznici, ale v kapesníku.

Po požití drog se zorničky rozšíří. Foto: http://luzr.cz

Dokážeš popsat stav, do kterého tě šňupnutí dostane? 

Ano, přesně. Šnupneš si, začne ti slzet oko, chvilku se z toho vzpamatováváš, protože je to vážně nepříjemný pocit, potom přestane slzet oko a motat se hlava a tobě hned naskočí úsměv. Nad ničím nepřemýšlíš, máš strašně moc energie a chceš si s někým povídat – jen tak o ničem, ale potřebuješ mluvit. Musíš se pořád hýbat. Když se nehýbeš, cítíš se jakoby paralyzovaná. Jen si to užíváš.

Za jak dlouho se dostaví očekávaný pocit?

Je to okamžité. U mě tak silné, že si nejdřív připravím brčko, zabalím a pak rovnou schovám drogu, protože po šňupnutí se mi klepou ruce, tak bych to nezvládl. Hned po tom cítíš, jak se ti rty samy pohnou do úsměvu, odpadne veškerá únava a máš chuť si povídat. Taky hned po tom, asi do minuty, musíš na velkou na záchod, protože ti všechno v těle začne strašně rychle pracovat. Během hodiny potom jdeš asi ještě třikrát.

Vyhrknou ti slzy do oka. Není to příjemný pocit, ale ty musíš pořád vdechovat, aby se droga dostala co nejdál.

Co cítíš při odeznívání účinků?

Když droga odeznívá, tak pociťuješ hlad. Víš, že ti kručí v břiše, ale nemáš chuť ani sílu nic jíst. Ani to nejde. Když to zkusíš, tak zjistíš, že nemáš žádné sliny. Začneš koukat do blba, třeba na 15 minut, a ani si to neuvědomíš. Nejsi schopná nic dělat a je ti zle. Nemůžeš dobře dýchat. Chce se ti zvracet, ale nemáš co. Nemůžeš spát. Když pak usneš a probudíš se, je všechno pryč. Je to dle mě jen příznak toho, jak je tělo vyčerpané. Ale tenhle stav „po“ je velice individuální.

Odpadají zábrany

Do jaké nejhorší situace ses pod vlivem dostal?

Nejhorší asi bylo, když jsem měl tendence skočit z okna. Bylo hodně těžké přesvědčit sám sebe, ať to nedělám. Nedá se to moc popsat. Jako kdyby tělo šlo a mozek křičel ne, ale nemohl jsem to kontrolovat.

Jak moc droga zbavuje zábran?

Je to individuální, nemůžu mluvit za ostatní. Já sám jsem schopen dělat šílenosti, ale žádné porušování zákonů. Například v sexu jsi ochotna vyzkoušet úplně všechno naprosto bez zábran, a tím myslím i hodně nechutné věci, a v tu chvíli ti to přijde normální. I za gayem bys třeba šla, nebo tedy já. Ale to spíš ze začátku, kdy to ještě neumíš kontrolovat. Například já jsem kamarádovi na drogách přebral slečnu, ale v tu chvilku jsem si to vůbec neuvědomil, to až ráno.

Kvůli drogám se Petrovi* zkazily zuby. Foto: http://fismeister.eu

Vzpomeneš si, jak nejdéle jsi byl „mimo“?

Bylo to asi tři dny. Měl jsem tři dávky a nespal jsem. Usnul jsem asi až po 90 hodinách. Potom jsem prospal dva dny v kuse, ale byly to zasloužené dny volna. Tělo není blbec, když si energii naženeš drogou, musí se ti zákonitě nějak vrátit. Pak opravdu spíš pořád.

Nebojíš se předávkování?

U šňupnutí předávkování není možné. Tedy je, ale musela by sis dát přes gram a to si vědomě nikdy nedáš. Když se „předávkuješ“ u šňupnutí, prodlouží se jen doba, kdy jsi „ready“. Ale velké riziko je, když je droga nekvalitní. To ničí orgány mnohem víc, než klasická čistá droga.

Dá se poznat kvalitní droga od té nekvalitní dřív než při šňupnutí?

Někdy ano. Já poznám pouze kvalitní pervitin, a to podle barvy – když je dlouho na vzduchu, vypařuje se z něj důležitá látka a perník už nemá takovou smetanovou barvu, ale žloutne, až rezaví. Nebo podle chuti, musí být opravdu hodně hořký. A podle stavu. Musí být vlhký a takový trošku mazlavý, neumím to moc dobře popsat. Ale největší jistota je, když to sňupneš. Když je dobrý dealer, dá ti při koupi šňupnout vzorek.

„Jsem normální racionální člověk, co si rád šlehne.“ Foto: http://necyklopedie.wikia.com

Co s tebou špatná droga udělá?

Nic. Akorát toho potřebuješ víc, aby to zabralo. A mnohem víc ti to ničí tělo.

Když je dobrý dealer, dá ti při koupi šňupnout vzorek.

Policisté jdou po dealerech

Je těžké se v dnešní době dostat k droze?

Bohužel ani ne. Když vyvineš dostatečnou snahu, dostaneš se ke všemu. Otázka už jen je, jaká to bude kvalita. Nic neseženeš čisté.

Drogy jen kupuješ, nebo i prodáváš?

Jen kupuju. Prodávat je nebezpečné, protože jsou vztahy mezi dealery, velkými rybami, od kterých musíš kupovat, pokud chceš prodávat, a policií. Většinou jsou domluvení, že čas od času někoho napráší a oni sami díky tomu budou mít zaručenou imunitu. Takže nikdy nevíš, kdy spadne klec.

Víš, co se bude dít, když tě chytnou s dávkou v těle a balíčkem v kapse?

Myslím si, že pokud budu na ulici sjetý, ale nebudu se nijak projevovat, nikdo mi nemůže nic, natož mě jen tak kontrolovat. Pokud bych byl za volantem, to je jiná. Ale nesedl bych za něj. Možná by proběhly výslechy, od koho to mám, ale mně samotnému by nic nemohli. Policisté jdou po dealerech. Jednou jsem to před nimi musel schovávat, když kontrolovali na párty, ale bylo to v pohodě.

Když vyvineš dostatečnou snahu, dostaneš se ke všemu.

Vzpomínáš si na okamžik, kdy sis poprvé uvědomil, že drogu nejenom chceš, ale už i potřebuješ?

Vzpomínám. Bylo to hned po třetím balíčku, který jsem si sám koupil. Jakmile mi došel, začal jsem mít pocit úzkosti z toho, že už drogu nemám a nutně jsem se snažil sehnat další. Neměl jsem absťák, ale podvědomě jsem peří musel mít.

V Česku funguje několik drogových poraden. Prevent pomáhá v Českých Budějovicích. Foto: http://os-prevent.blogspot.cz

Kokain už nestačí

Jak dlouho jsi v této době vydržel bez šňupnutí?

Týden. Neustále jsem na drogu myslel a strašně se těšil, až ji budu mít zase. Dokonce to bylo až tak silné, že jsem se rozhodl jít si drogu sehnat sám.

Kdy sis připustil, že je to vážně nebezpečné?

Asi ve chvíli, kdy už jsem si uvědomil, že na drogu, když ji nemám, musím pořád myslet. A když jsem poprvé zvedl dávku. Šlo to postupně. Začínalo to tak, že jsem si dal klasicky, potom mi to přišlo nějak málo, tak jsem si dal trošku znova a tak to pokračovalo. Teď už si dávám hodně rovnou.

 Nikdy nevíš, kdy spadne klec.

Zvyšuješ dávku, aby měla stále stejný účinek. Na jak velké jsi začínal a kolik bereš momentálně?

Stejný účinek ano, akorát už se umíš krotit. Například už ovládneš touhu pořád mluvit a pustíš ke slovu i ostatní, nebo když chceš něco udělat, pořádně se zamyslíš. Ale stav mám pořád stejný. No, jak tu dávku vysvětlit. Když si představíš to brčko, tak jsem ho ze začátku plnil tak 3 mm hluboko, teď už si dávám 1 – 1,5 cm. Stačí mi 1 gram tak na 4 dny. Beru pervitin. Občas i kokain, ale ten už mi nestačí, je moc slabý. Občas si vezmu i extázi –  nejlépe, když si ji taky namixuju s pervitinem.

Petr* hovořil klidně, drogová minulost a přítomnost na něm nebyla nijak poznat. Usmíval se a otevřeně na všechno odpovídal. Stále tvrdil, že je ve fázi, kdy má vše pod kontrolou a není otrokem drog. Foto: http://pospolitost.wordpress.com

Jak moc se liší účinku pervitinu a kokainu, vyvolává stejné účinky, nebo je to něco odlišného?

Kokain je o něčem jiném, hlavně ten stav vydrží kratší dobu. Cítíte se na něm jako král – tak, že vás všichni milují a vy milujete je, že můžete mít všechno. Taky je na tom výborný sex. Používá se to hodně i jen na ten sex. Kdežto pervitin je opravdu jen energie a žádné zábrany. Nijak si ostatní pocity neuvědomujete, ale na kokainu ano. Ono se to opravdu špatně vysvětluje.

Myslíš, že časem přejdeš i na píchání?

Doufám, že ne. Kamarádi kolem šňupou už několik let a nikdy neměli tendenci si píchnout, tak věřím, že to u mě bude stejné. Mám k tomu odpor. Píchání, to už je jistá jízdenka do pekla.

Neměl jsem absťák, ale podvědomě jsem peří musel mít.

Přehráváš si v hlavě nejhorší scénář?

Přehrávám. Ale až tam nedojdu, slíbil jsem to sám sobě.

Kdyby ti někdo nabídl něco hodně silného, dokázal bys odmítnout?

To neumím říct. Teď bych řekl, že ano, ale sám nevím, jestli bych odolal.

To, co ti drogy dávají, je momentálně víc než to, co by ti dal pocit, že bys byl čistý?

Ano, dalo by se to tak říct. Já si myslím, že na tom nejsem ještě tak hrozně a umím se kontrolovat, jenom se mi to líbí. Ten pocit, ty párty… Vím, že pořád můžu přestat, nebo si to alespoň myslím.

Čeho se bojíš nejvíc?

Toho, že nikdy nebudu moct přestat.

Myslíš, že už v této fázi jsi?

Nebojím se, že nebudu moct přestat teď, spíš to myslím do budoucna. Teď pořád cítím, že vůli mám. Nezkoušel jsem skončit. Neplánuju to ani v nejbližší době. Donutila by mě možná princezna na bílém koni, ale sám nemám potřebu přestávat. Zatím ne.

 Píchání, to už je jistá jízdenka do pekla.

Přesto závislost přiznáváš?

Ano. Od třetího pytlíčku. Pořád jsem na internetu četl,  jak moc je silná psychická závislost, ale říkal jsem si, že to přehání kvůli prevenci. Ale bohužel nepřeháněli. Říkal jsem si, že je to jenom chuť, že se to ještě dá a že to není závislost, ale to jsem si lhal sám sobě. Přemohlo mě to. Musel jsem to mít. Neumím to zdůvodnit.

Ven musíte sami

Znáš osobně někoho, kdo s tím vším dokázal přestat?

Ano. Přestala moje kamarádka, která otěhotněla. Potom už se k drogám nevrátila. Teda, párkrát si dala, ale jenom na párty. Mimo to ne.

Pomohla jí k tomu protidrogová centrála?

Ne. Slyšel jsem, že většina zařízení ani nemá význam. Většinou jsou pro opravdu těžké případy.

V případě, že se skutečně rozhodneš skončit, zvolíš taktiku ze dne na den, nebo budeš postupně snižovat dávky?

Ze dne na den. Rozhodně. Snižování dávek je podle mě hloupost, protože ti to pak už nic nedává. Zvyšovat ano, ale snižovat ne. To už bys pak rovnou mohla šňupat vitamíny. Pokud nejsi závislá i fyzicky, rozhodně ze dne na den. Doufám, že to zvládnu sám, velký vzor jsou pro mě kamarádi, kteří se i přesto, že fetují několik let, pořád drží a člověk to na nich nepozná.

 Nemám potřebu přestávat. Zatím ne.

Dokážeš si představit, že s tím budete končit společně?

Nevěřím v hromadný podporování. Člověk by měl chtít sám, a sám se rozhodnout. Nemá to význam, když ho někdo tlačí nebo podporuje. Sami jste se do toho navezli, sami musíte ven. To, že vás někdo bude ujišťovat, že to zvládnete, vám je na nic, dokud to opravdu nezvládnete.

Kdy nastává zlom, po kterém už člověk potřebuje s odvykáním pomoc druhého?

Jakmile pro drogu začneš porušovat svoje morální zásady, kterými jsou krádeže, fyzické násilí a podobně, tak je to konečná, protože už nejsi schopen racionálně uvažovat. Mě ještě droga natolik nedostala, abych zapomněl na svoje morální zásady.

Co sis o drogách myslel před tím, než ses s nimi dostal do kontaktu?

Já jsem nad tím nepřemýšlel. Viděl jsem to ve filmech, ale nikdy ty příběhy lidí, kteří si píchají, nebyly úplně vyhrocené, takže mi to přišlo jako taková mírnější forma fetu. Na lidi, co berou drogy, jsem se nedíval dobře. Nerespektoval jsem to a netoleroval, ale zjistil jsem, že to můžou lidé brát a přitom být normální. Jak si třeba myslíte, že by jeden náš slavný moderátor vydržel moderovat několik večerů v kuse a ráno vstávat do rádia v 5 hodin ráno a ještě k tomu fungovat celý den? Podle mě šňupe spousta lidí, akorát se o tom neví. Jsou pozice a zaměstnání, kde vám droga může pomoct –  ať už vypnout, nebo zvládnout všechno to vypětí.

Film Katka mapuje 14 let života mladé narkomanky. Foto: distributor filmu

Co si myslíš o dokumentu Katka – zachycuje reálný feťákův život?

Katku jsem četl i viděl. Věřím, že ano. Bohužel v dokumentu bylo vidět, že to tak opravdu funguje a Katka tak žije. Co se knihy týká, taky tomu věřím – obzvlášť v zahraničí, konkrétně v Německu, kde to frčí mnohem víc než tady. Ale to byly případy, kdy už opravdu téměř nic nepomůže. Dle mého názoru, pokud jsi silná osobnost, tak máš pořád víceméně šanci si říct dost a dotlačit se k léčení, ale lidé, kteří jsou slabší, například kvůli různým problémům s rodinou, a neumí se s tím srovnat sami, drogu berou jako pomoc. To už je úplně jiná situace. Možná se taky dostanu do situace, kdy už nebudu silná osobnost, a droga mě zlomí, ale naštěstí se to ještě nestalo. Nebo si to neuvědomuju.

Nic nepoznat

Jaká je komunita lidí, kterou spojuje tento společný zájem?

Podle mě normální lidé. Člověk by na nich ani nic nepoznal. Ani já sám jsem nic zvláštního nepozoroval, dokud ke mně kamarád sám s drogou nepřišel.

Jste schopní se kvůli dávce okrást?

My od sebe nekrademe. Když nemáme dávku, nemáme problém se podělit. Vycházíme spolu skvěle. Jsou to lidi, na kterých bys nepoznala, že něco berou.

První dávku dostal od kamaráda. Teď už v tom jede rok. Nemoci se ale nebojí. Foto: www.drogy.net

Byl jsi u něčí první dávky?

Ano. Bohužel já sám jsem dávku dal. Nebylo to tak, že to bylo poprvé – bylo to podruhé, ale poprvé správně. Ale tu párty jsme si užili a já už pak drogu slečně nedal.

Zachoval by ses stejně i podruhé?

Záleží, co by to bylo za člověka. Pokud vím, že je to někdo v pořádku a bez problémů, kdo by si jen rád zaexperimentoval, tak ano, protože by to bylo jen na párty na zkoušku, ale člověku u kterého vím, že má například často deprese, bych asi váhal. Stejně se k ní ti lidé potom těžko dostanou podruhé, když neví, kde si ji sehnat a není to přes kamaráda.

Ví o tom všem tvoji kamarádi?

Pouze skupinka, se kterou chodíme pařit a pár kamarádů ze soukromého života. O těch vím, že mě neodsoudí, a když bude nejhůř, tak mi pomůžou.

Jak to přijali?

Mám jednu promiskuitní kamarádku, která neodsuzuje ostatní. Asi proto, že sama dobře ví, že ona taky není svatá a neměl jsem problém jí nikdy nic říct. Dozvěděla se to tak, že jsem jí drogu ukázal v návaznosti na náš předchozí rozhovor. Trošku vyděšeně koukala, ale řekla: „No, ok, ale já tě ze sr*ček tahat nebudu.“ Dál se k tomu nevyjadřovala. Teď si z toho spíš děláme legraci. S ostatními kamarády to bylo podobně. Reakce byly v podstatě stejné – ať si dávám pozor.

Jak se ti to daří tajit?

Daří se mi to skvěle. Nikdo na mě nic nepozná. Teď jsem byl se svými bývalými spolužáky na akci, byl jsem sjetý a nikdo to nepoznal. Naopak mi říkali, jak dobře vypadám. Jen normální člověk nepozná, že jsi sjetá. Řekne si, že máš dobrou náladu. Jediné, co je vždycky podezřelé, je to, proč jsem tak dlouho na záchodě. Nikdy nikdo jiné narážky neměl. Když to umíte ovládnout, chováte se opravdu normálně, akorát uvnitř máte pocit extáze.

Co bys dělal, kdyby to zjistila rodina?

Nepřemýšlel jsem nad tím. Myslím si, že by to rodině asi ani nedošlo, kdyby u mě drogu našli. Musel by jim to někdo říct.

Proč myslíš, že by jim to nedošlo?

Protože oni jsou svatoušci. Když mi bylo asi 15 let, našli u mě trávu. Nedošlo jim to, tak si myslím, že by jim nedošlo ani tohle. Já se opravdu neprojevuju jako delikvent a není na mě nic neobvyklého. Ba naopak, jsou pyšní, že to všechno zvládám a jsem samostatný. Nikdy jsem jim nedal záminku myslet si opak.

Zmiňuješ hlavně pozitiva, která ti braní drog přináší. Tímto rozhovorem jsi však chtěl ostatní odradit od jejich užívání. V čem vidíš hlavní negativa, která by tomu mohla dopomoci?

Ničí ti to zdraví. Pokud droze podlehneš, ztrácíš přátele, přehodí se ti žebříček hodnot, ze snů a ideálů se stane jen myšlenka na drogu. Jsi jako stroj. Je to tvoje jediná radost, tvoje jediné neštěstí. Není lehké přestat. Je to kolotoč. To nemluvím o věčném krvácení z nosu, oparech a strupech na nose. Když to bereš moc, začnou schízy, deprese, pocit, že tě někdo sleduje nebo chce zabít, paranoia a už ti není pomoci. Je to nebezpečná hračka. I když to má člověk pod kontrolou, jsem si jistý, že dřív nebo později – a to čekám i já u sebe – přijde chvíle, kdy se to kontrole vymkne a pak už bude jenom hůř.

Co si teď ze všeho nejvíc přeješ?

Dodělat školu. Víc nic. Všechno ostatní už mám.

Jak dlouho myslíš, že bude trvat, než se ve tvém životě něco zásadního změní?

Bohužel nevím. Uvidíme.

Kdybys mohl vrátit čas, udělal bys něco jinak?

Ano. Tenkrát bych si na párty nevzal drogy a šel bych radši domů.

Je něco, co bys chtěl ještě čtenářům vzkázat?

Všechny ostatní bych chtěl od drog odradit a doporučit jim, aby řekli ne, když už příležitost zažít drogu dostanou. Přál bych si, aby se lidé vykašlali na svoji zvědavost a radši si vybavili filmy jako Katka  a už jen proto si drogu nevzali. Není každý silák, aby to zvládl, takže to radši nepokoušejte. Člověk si může pořád říkat, že to zvládá a má to pod kontrolou, ale když má potřebu si tohle říkat, tak už je něco špatně. Tak vás všechny čtenáře prosím: řekněte NE.

Logo sdružení Řekni ne drogám – řekni ano životu. Foto: www.rekninedrogam.cz

* Jméno a věk jsou v rámci zachování anonymity změněny.

Udělej nám radost a sdílej dál!<br>Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Mohlo by tě taky zajímat
Další článek v kategorii Sex a vztahy

Moderní iluze: Vliv techniky na naše vztahy

Komentáře
Jan Kříž
10. července 2012

Výborný rozhovor! Smekám!

Ivana Sedláčková
13. července 2012

Děkuji mockrát. Hlavně, aby lidem otevřel oči.

Michal
02. dubna 2013

,,Napsal(a) Ivana Sedláčková13. Červenec 2012
Děkuji mockrát. Hlavně, aby lidem otevřel oči.,,

aby lidem otevrel oci? to jako aby jsme zacali fetovat kdyz tu je clanek jak je to super a jeste navod?

Carol
17. srpna 2013

Nejlepší rozhovor o pervitinu, jaký jsem četla. Dostal mě. Mám s drogou také zkušenost, v mnoha názorech souhlasím. „Píchání, to už je jistá jízdenka do pekla.“ Nejvýstižnější věta. Řekla bych, že dokud to někdo nezkusí, nemůže lidi kteří to berou odsuzovat. Je to nejlepší věc, která mě v životě potkala, avšak lituju dne, kdy jsem to zkusila poprvé. Je to něco neskutečného, ten pocit energie v těle, chuť si vykládat. Bože můj-,-

Bradka
27. října 2013

Zvláštní je to že píše že gram pervitinu stojí 2000 😀 (hh), a pak tam píše jsou to desetitisíce, možná už víc. Pokud vážně bere rok, tak to nějak nevychází 😀

kuba
02. března 2014

Je to dobry rozhovor, mam zkusenost a nelituji, vse je jen a pouze o lidech , jaky clovek je ve vnitr! Ja si dam caru bo caru a pul jednou za pul roku bud s kamarady na chate bo na techno party, predevsim jde o to ze vam to otevre oci a mozkova kapacita a vyuziti mozku se zvysuje na dvojnasobek treba tim padem vam to hodne mysli. Proto hodne veci pochopite a uvedomi te si to. Mimo to jedna cara pervitinu je mene skodliva jak jeden paatecni vecirek po vypiti mnoho alkoholu jak je dnes moderni. A cigarety jsou v zavislostech o jednu pricku vys takze na pervitinem. Ja si dam treba po obede o pul jedne a vydrzi mi to 12 hodin, mimo to mam velmi silne telo se zvladanim tehle veci, pr.: kamarad si da pul cary a ja si dam caru bo i caru a pul, a on jede dva dny a ja zaspim ve 2 ve 3 rano mimo to se i prred tim najim. Kazdy to vnima jinak. A jak sem rikal vse je o lidech at uz alkohol bo pervitin. Ja osobne si myslim, ze je spatny, ae jen u spatnych lidi kteri mu holduji dnes a denne bo casto coz i jednou tydne je moc! Ja si to vzdy uziju maximalne, po pul roce je clovek bez jakehokoliv navyku a droga slape na stopro, prezivat na tom dele jak dva dny je pro me nudne,clovek je stahany, oci ma bolavy takovy vice leskly a proste po dnu to poznam na kazdem ze nespal a je na tom! Mimo to ma me to druhy den to same uz nepusoby,na 4 hodiny pri stejne davce a stejne o nicem, pro maximalni zazitek jedna laajna, 12-15 hodin pak uz je to premahani se a ujizdeni si na dojezdu plus kafe energetaky na povzbuzeni, a pk to stoji za hovno jedna a pak spat po 12ti hodinach! Muj nazor

klokan fetak
10. dubna 2014

ja jsem bral asi 8 let. potom jsem odcestoval pryc a od te doby jsem v pohode. mužu jen Petrovi vzkazat ze večne to nosem nejde..jednou si das nosem a budes mit takove problemy ze se ani nevysmrkas..a potom se budes rozhodovat jak dal..tak pozor jak se rozmyslis.

Štěpánka
28. dubna 2014

Ten, kdo v tom vidí jen návod nepochopil…… Vždyť ten rozhovor je tak krásně vedený právě k tomu, že ten uživatel téměř celou dobu volá o pomoc a chce vrátit čas……. :-), dobrý článek 🙂

fanasek
03. srpna 2014

Klokan fetak napsal: jednou si das nosem a budes mit takove problemy ze se ani nevysmrkas..a potom se budes rozhodovat jak dal..tak pozor jak se rozmyslis

Snupani neni jedina moznost,muze to kourit (tzv. Na plecha) nebo treba zabalit do jednovrstveho toaletniho papiru,naslinit a spolknout,poradne zapit vodou a je to taky v poho,a bezne ten kdo peří šnupe vetsinou to je ze pouzivaj nosni dirku podle toho jestli je to levak nebo pravak,tak kdyz ma s tim problem tak se muze naucit na druhou dirku,

Podle me je clanek pekne napsanej,krasny rozhovor.
Ale ja bych nezmenil to ze jsem si to poprve vzal (bylo to s mou starsi sestrou a jejim pritelem,oboum je pres 20,me bylo 15,5) nikdy bych nevratil tuto zkusenost,podle me se ma vyzkouset vsechno,zavislost se ti po prvni davce nevytvori,je to o psychyce cloveka,ja bych mohl mit prisun gramu primo od varice klidne denne,protoze deda me dobre zabezpecil,ale i kdyz na to mam tak to neberu denne,maximalne 1x nebo 2x mesicne,je to jen na cloveku jak se rozhodne,a jeste podle me by v tom clanku o tom dojezdu melo byt napsano ze kazdy to ma jinak,treba ja mam OK dojezd,neco delam,bavi me to,nejsem unavenej,proste si nejdu lehnout driv nez dalsi noc a vse OK.

Honza
24. října 2014

Dobry rozhovor
Jen mě zaráží ta cena gramu a hlavně jak by mluvil člověk který by to zkusil a nešnupal nadále…

Viki
03. února 2015

Nejzajímavější článek (rozhovor) jaký jsem kdy četl..
Každopádně Petrovi držím palce,ať je to pro něj pořád „jen“ jeden velký večírek,který jednou skončí úsměvem,že si to užil a ne tou smutnou konečnou stanicí právě v tom pekle..
Já osobně mám větší zkušenosti spíše s kokainem z důvodu návštěvy Jížní Ame.,ale když už se někdy „urvu z řetězu“ tak tady v ČR mi příjde peří jako lepší volba už jen z důvodu,že má člověk větší šanci opravdu vědět co šňupne než u toho tisíckrát bůhví čím řízlím „jokože koksem“ .
Každopádně tak jak tak jsou to drogy a když už se k ním člověk dostane,tak můj názor a můj pocit je ten,že už po první zkušenosti si člověk otevře bránu do pekel a pak už celý život musí přistupovat k drogám s obrovským respektem….
Mě se to naštěstí daří a beru tyto drogy jen jako katapult do lepší zábavy když je chuť a dobrá příležitost a ne jako pomocníka všedních dní…
Ale upřímně všichni co s tím máme ikdyby jen příležitostné zkušenosti,jsme hlupáci,že chodíme po tak tenkým ledě…

n00
19. dubna 2015

To je nějaká agitka?

Pořád říká jak je to cajk a pak na konci „neberte drogy“.

Tomas
29. července 2015

Jako me pripada ze je to vymysleny rozhovor protoze to co to tomu klukovi udajne dela to je nesmysl ,buh vi co bere nebo cim to ma rezany.Uz jenom ze rika ze kupuje gram za 2000 je totalni ****** ,nebo veci typu dojezd atd… nechapu piko beru uz delsi dobu v klidu se na tom najim a jdu vecer spat jediny duvod kvuli kteremu to beru je unava v praci kde delam ti hodinovy smeny ,nemam problem nadni prestat ,nemyslim na to kdyz mam volno a v praci nejsem ,nepocituju zadny vedlejsi ucinky typu ze uz si nedokazu nic uzit, celej internet je plnej udajnych zazitku z drogy podle me tyhle lidi nikdy neochutnali pravou cistou drogu a maji to rezanym vsim moznym a to jim prave zpusobuje ty stavy .Jako nemam problem nespat tri dny v kuse ,jak tady pise ze byl vzhuru 90hodin jako kdyny to bylo neco neskutecnyho a pak spal dva dny !!??, rikam nechapu nespim tri dny a pak mi staci hodin spankua jsem ready a to mam v tech trech dnech ti hodinovy smeny, pervitin je hodne odsuzovana a mystifiovana droga pritom alkohol je podle meho tisickrat horsi ,na pervitinu je clovek lepsi je schopen dokazat veci ktere by normalne nezvladnul (sbalit holku ,****** 5hodin v kuse,na vsechny je hodny ,ze odpada po piku hlad i chut ???totalni blbost ja mam vzdycky chut na vsechno mozny ,nebo ze se nemuze clovek najist ze nema sliny ,jako ok pit je potreba vic nez normalne ale v klidu sporadam steak a nemam s tim problem.Nebo ze clovek nepremysli ze mu odpadaji zabrany ,prave ze naopak clovek premysli daleko vic ,otevrou se ti veskere vzpominky a vsechno co jsi kde cetl nebo slysel ,najednou si schopnej mluvit o cemkoliv aniz by jsi predtim vede o co se jedna ,nebo jak rika ze kdyz si da tak se mu tresou ruce jako coze to si jako dava celej gram najednou nebo co nechapu ale blabolu je tam teda spousta v tom rozhovoru jako treba ze extaze je za 400 ,jako nerikam nic tomu cloveku bych chtel docela prodavat protoze za tu cenu clovek sezene skoro tri !!!Uz jenom to jak najednou otoci a rika ze je to spatny a ze by to lidi nemeli nikdy zkouset kdyz to tu celou dobu vychvaluje do nebes ,zvysovani davek je taky hovadina ,mozna protoze zvysoval dejou se mu takovy veci nevim tezo rict ale evidentne se jedna o psychicky slabeho jedince kdyz priznava ze po trech gramech byl zavislej a sel si to sehnat sam ,to musel mit asi nudnej zivot a nebo bez toho to byl uplnej kreten kterymu to nemyslelo , nevim je to snuzka nesmyslu a podle me to napsal nejakej redaktor a sepsal tam blaboli ktery slysel ve filmech a dokumentech a nejak se to snazil dat dohromady do jednoho rozhovoru a tezce mu to teda nevyslo protoze podobnou sracku sem v zivote necetl 😀 😀 😀 takze lidi v klidu to zkuste stoji to zato ,ale nesmite to brat jako osvobozeni od vasich psychickych problemu nebo jako utek z reality vsednniho zivota a nebo nesmite bejt uplne vymasteny ze az na piku se vam rozsviti , s tehle tri duvidu to rozhodne nedoporucuju brat ,ale jesti to chcete zkusit pro prdel a uvedomujete si ze to neni realita ale jen droga a tim padem umele vyvolana vec v mozku budete schopni to ovladat az na takovou uroven ze muzete jit v klidu spat , je to totiz cely jen v mozku a ano piko opravdu neni urceny pro dementy ,ale pro uvedomely lidi ktery maji v zivote jasno co delaji a co je jejich cil a ne ze vsechnu svoji pozornost uprou na drogu ,beru to uz cca ctyri mesice a tech jeho tzv. pytlicku uz sem mel aspon 40-50 a ze bych nekdy pomyslel na to ze to musim mit tak to se mi v zivote nestalo.Samozrejme existuji okamziky kdy jsem tak moc unavenej ze to potrebuju ale zde se nejedna o touhu po drozw nbrz o touhu zbavit se te silene unavy ,,,,,,JSOU TO ****** CO TU PISOU ,ALE VAROVANI PRECE JEN MAM – NEKUPUJTE TO NA ULICI,NEKUPUJTE TO OD NIKOHO KOHO DUVERNE NEZNATE A KE KTEREMU NEMATE DUVERU A POPRIPADE JELI TO MOZNE KUPUJTE PRIMO OD ZDROJE ABY TO NEMOHLO JIT PRES DALSI DVA LIDI KTERY tim aMOZREJME CHTELI VYDELAT A VZDYCKY TO NECIM RIZNOU ,ALE JESTLI NEMATE TUHLE MOZNOST KUPOVAT PRIMO OD VARICE TAK TO VUBEC NEZKOUSEJTE JE TO NEBEZPECNY PROTOZE NEMUZETE VEDET KDO DO TOHO CO DAL ….

Pozn.: Korektorem odstraněna hanlivá slova.

oldschooll never die
29. září 2015

prijde mi že píše blbosti.. cena za gram je individualni podle dealera, ja měl gram prvotřídního perga okolo litra, a to tvoje slavny šnupání neni moc vyhra, pokud nejsem degeš co somruje od ostatních pouzitý pistole tak je šleh „zdravější“ než si to pořád rvat do rypaku a to mi ver i kdyz to zní absurdně.. navic kecy že je to cesta do pekla atd.. tak pokud jste se jednou rozhodnuli fetovat tak poradne ne ? piko bylo vzdycky urceny k nitrožilni konzumaci, jedině tak poznas uplne všechno co ti ta droga nabizi.. šnupani a píchani to je jako kdyz prijdeš do restaurace, das si steak s hranolkama, sezeres hranolky a steak vyhodis.. ja si davam čas od času, když jdu kalit nebo na koncik, vzdycky si šlehnu a pohodicka, nečoruju pač si normalne vydelavam, proste jeden vikend totalne v piči chlast a smah a pak zase pauzička a tak mi to vyhovuje

oldschooll never die
29. září 2015

jinak absolutní souhlas s Tomášem, taky mi přijde, že to sesmolil někdo kdo s pikem zkušenost nema:)

Tomáš
30. prosince 2015

Bral jsem perník asi deset asi v osumadvaceti se mi celá perníková komunita i perník začaly hnusit,tak jsem se na to vykvajz a byl klid.stálo mě to dva zuby.:)

Petr
02. května 2016

Amatérský ze všech stran!

Barča
29. září 2016

musim rict ze podobne pocity z prvni casti mel asi kazdy z nas ale rekneme ze jak uz dotycny zminoval zavislost je v hlave jo taky sem si dala behem pul roku experimentovani na pul g za mesic a rozdelene na dva vykendy ale od patka ale myslim ze clovek ma mit silnou vuly a sama za sebe muzu rici ze je to lehci nez prestat s cigaretama ale tento nazor se muze lisit od urcite osobnosti cloveka 🙂

SokolOne
17. října 2016

Ten typek co to psal je asi dobrej debílek.. Osobně šňupu piko dva roky, někdy zahulim plecha, ale nikdy sem nemel potřebu tak moc silnou abych se SFETOVAL SÁM, nebo si říkal MUSÍM TO MATRO MÍT BOŽE JINAK SE ASI POKAKÁM PROTOŽE JSEM HROZNĚ ZÁVISLEJ DEBÍLEK CO NESTOJÍ PEVNĚ NOHAMA NA ZEMI A PIKEM ZA NAHRAZUJE BĚŽNOU REALITU. V tomhle rozhovoru bych našel x chybných informací, např. (“ piko musí bejt bílý když je treba nažloutlý tak tam chybí důležitá látka “ Největší blbost, barva značí přebytek látky používané pri varu pika, tzn. žlutá – jód, červená – fosfor atd) pak treba ze účinek přichází hned, zase blbost. Me osobně to najizdi tak za 10-15 minut, rozhodne se neklepu kdyz si dam, kupuju gram za polovic co tady roční závislej týpek, kouli mam za 150-200 a ne za 400 jak nakej cizinec v crossu.. Další věc: „snupanim se nelze predavkovat“ Kamaráde řeknu ti, vysaj za hodinu matro za 700 (cca 0.4 g) a uvidis jak budes prendanej ze ti tak ztuhnou kolena a tak se prehrejes ze budes mít hlavu jak papiňak a nebudeš se chtít ani hejbat, srdce ti chvíli bude běhat maraton a chvíli si hrat na mrtvého brouka a udeří ti jen 50x za minutu, z toho se ti bude motat hlava na omdleni a ty budes né „ready“ ale „faded“ a budes si myslet ze usinas ale ani to nepůjde, budes celej fialovej neucitis ani hlavu, na tele fleky a nakonec z toho jak si moc dostaneš takovou 12 ti hodinovou schyzu ze si budes prát umřít nebo usnout nebo aby sis nikdy nevzal, budes brecet jak malej kdyz na tebe někdo zakrici protože si budes myslet ze je tajnej. Tohle se mi stalo 3x. A díky tomu vim ze piko neni věc na kazdej den a ze se musí brát hodně s respektem. A to, že po 3 denní kalbe na piku chceš další dávku je vic nez přirozený kdyz nechceš jít domu spat ale jeste jet ( zvyk 3 dny smazit), to je tak běžný jako to ze se po vysrani utres) a rozhodne to neznaci závislost, ja mam pokaždé chuť jako svině koupit si další pulec a jet další noc, ale rozumnej člověk kterej neni zaslepenej 3ma dnama v prdeli usoudí ze je lepší si dat brko, panáka, jídlo, čaj a jde spat, a kdyz se vzbudí dojde mu ze byl fakt moc a ze je načase vrátit se do reality, protože v realitě se proste žije ať chceš nebo ne. Treba ja sem jel ted nonstop od čtvrtka do dneska a kamos mi vnutil posledního mini plecha, ted lezim v posteli zeru čokoládu a sem nasranej ze nemuzu spat, neužívám si ze sem sjetej, protože vim ze je to mrdka a ja uz měl dávno spat a rano jít do školy, ta droga me sere, nechci ji v sobě, nechci ten pocit euforie, chci spat, a to i přesto ze sem 4 dny nebo jak dlouho jel v kuse a dnes sem se vrátil do reality skrz hnusnej dojezd jako svině, mam ten dojezd rad, mam rad návrat do reality a spánek, protože pak následují 2-3 tydny kdy sem cistej a věř mi užívám si je, nenicim se vsugerovanyma myšlenkama jak hrozne potrebuju matro jinak budu unavenej a bla bla, to sou jen blbosti co sis vytvořil v hlavě, vzchop se tohle nikam nevede, a zamysli se jak na tom asi jsi. To ti pisu ja, typek co toho vysal tolik ze by to zasnezilo celou Prahu na 10cm, bere dva roky a 3x měl toxickou psychozu a lehký předávkování:) a stále dokáže žít bez pika, bez myšlenky ze bez nej bude „slabej“
Na party si ho dávám, ale party neni život 🙂 je to jen prostředek k odreagování se a naslednymu návratu do reality, nikoliv k úniku z reality na rok a více v kuse, piko tě ranec věcí naučí ale mnohem vic ti vezme, a az ti tohle dojde můžeš si rict „dokážu bez toho žít “ a taky ti dojde ze tvoje „závislost“ po 3tim užití byla jen blud, protože ja uz to užil asi tak 1000x a nikdy sem si větu „vazne potrebuju piko“ nerek 🙂 dobrou noc

Petr
25. prosince 2016

Ahoj s pervitinem mam zkusenost asi 8 měsíců , zkusil jsem to cca v dubnu , rikal jsem si jake to asi je a ze mam silnou vuli, jsem nekurak a abstinent.
Takze jsem to zkusil a to poprve je nejlepsi co kdy jsem zazil takze ze zacatku 1x 14dnů, pak 1x tyden , 2x tyden a pak uz to jelo, ano gram za 1800kc.
Ze zacatku zadne dojezdy, nespavost? sel jsem spat ve 4h rano a vstaval v 8h a uplne v pohode. Ze zacatku vam staci 500kc pak je vam i 1800 malo a doslo to tak daleko ze jsem bral i 2g za tyden, sednul jsem si a zacal brat caru za carou az me bylo tak spatne proste dokud balicek nebyl prazdnej a ja stal na nohou nebyl jsem svuj.
Po case vas zacne bolet tak silene nos ze se ho jen dotknout je silena bolest, tak zkusite plecha na alobal a vykourit ale to mi proste nedavalo co to vzit nosem.
Pořád to bolelo vnitřně ale nebylo nic videt ale jednou nos zčervenal a začla jit krev ale ne z nosu jako z dirky ale uprostred nosu jako by se udelala dirka a tam to zaclo tect tak ac jsem nechtel jsem musel prestat tyden dva silena doba , nos se zahojil a ja mohl zase brat.
Dneska jsem se to naucil brat tak ze to doma nikdo nepozna nebydlim u rodicu ale nechci to dat na sebe znat takze rano se nasnidam (kdyz jim je jasny ze to neberu) pak si dam caru a druhou a posledni v cca ve 14h veceri snim a vecer spim a jsem nabuzeny cely den sice telo touzi po dalsi davce ale nesmite to dovolit.
Je to divny chtel bych na jednu stranu prestat ale na druhou zase jsem vic zivejsi .
Jehlu nechci nikdy v zivote zkusit.
A jeste jk si date nosem nejen ze vas pak slzi oko ale taky hnusnej pocit pri polykani, nekdy az na zvraceni.
Utratilo se na tom za tech 8mes urcite vice jak za 100tis penez je skoda hrozne si to vycitam kdyby jsme neprodavali byt nemel bych na to ale takhe jsem proste vybral 6000 a dojel si pro sacky pak to doslo a vybral jsem 4000 a tak to proste litalo a to jsem byl jeste tak blbej a nezodpovednej ze jsem jel autem , dodrzoval jsem rychlost i pravidla ale kdyby me dali test byl bych v haji.
Dneska kdyz vim ze nekam pojedeme abstinuji 4dny a pak jedu a tesim se az prijedu ze si dam proste s drogou uz za volant nejdu….!
Hezke svatky vsem a opravdu neni fetak jako fetak asi to jako fetak vidim jinak driv jsem je hazel do jednoho pytle ale dneska to vidim jinak pokud nekdo to bere rozumne je to jako s cigaretama , ale treba film katka je dost alarmujici z krasne holky je troska… 🙁

Denisa
22. března 2017

No tak větší picovinu už někdo nemohl napsat,,,, jako nevím každej to má.jinak záleží.fakt na ty psychice já.profetovala 12let,,,,7let herak,,,a pak jak mě pustili z kriminalu jsem přešla na pecko protože jsem to prostě nedavala čistá a herak už byl pro.me uzavřena kapitola,,,za celou dobu co jsem drogy.brala tak.jsem brala.jen jehlou takže i první dávka byla do buchny,,no a pak zniceho nic jsem se rozhodla na to vysrat pořádně jsem se vyspala no.a už jsem pomalu 4rok čistá jako takhle myslim že nejedu pecky,,čas od času si třeba slehnu ale to.je třeba jednou za půl roku ani ne a prostě už to nepotřebuju,,,za to na heraku jsem prostě musela udělat i.nemozny aby jsem měla na ráno aby jsem pak nechcipala v krizich takže člověk.udela všechno coruje,oblbuje a nakonec to končí tím slapanim protože už nemáte sílu a to.je potom teprve boj když si musíte shánět jen.na to aby vám.nebylo špatně mám.to.za sebou vím.o.cem píšu,,zezacatku jsem potřebovala na den pro sebe za 1000 abych byla v pohodě no a pak.jsem tak sklouzla že jsem.musela mít za 3000 na den jen aby mi.bylo dobře abych mohla přežít na druhej den,,,je to odporný utrácet za ty zkurveny drogy ale na tom heraku se to dá ještě pochopit protože je tam fyzickej navyk a psychickej je dvakrát silnější než na perníku,ale nechápu lidi co dokážou dát tolik peněz právě do toho perníku když jsem já pak brala pernik tak jsem vždycky buď dostávala a nebo prostě jsem se dostala ke.zdroji kde už to pak šlo jako po másle takže to je úplně o.necem jiným…a ještě něco detox na perníku?????? Tak ty fakt nevíš o.cem píšeš a jestli to tak fakt máš tak tobě pomůžou jediné BOHNICE takže se tu všichni mějte a jestli chcete zkusit pernik klidně můžete a jak.uz tady bylo řečeno musíte tu drogu ovládat vy ne ona vás,,,,

Michal
15. května 2017

Tento text je zavádějící a extrémně nebezpečný. Je to zpověď někoho kdo si stále myslí že se toho zbaví.. Mno beru perník už skoro 10 let, myšlení mám velmi podobné jako dotyčný v článku, nikdy jsem si to nepíchl a oproti článku, já to pouze kouřím, dříve jsem to i šňupal ale nedělalo mi to dobře v nose.. Furt jsem měl rýmu, pak ¨byla tendence i zánětlivá rýma a to už jsem si řekl to teda né.. navíc je na mě čára příliš, oproti článku, beru stále stejné množství. Tedy spotřeba rostě spolu s tím jak roste mé tělo, potřebu zvyšovat dávky má pouze nenažranec. Dále s tím popisem kvalitního materiálu … Vážně ? Mazlavé ? Tomu se říká mazlo, a stane se to když zmrvíš var, kvalitní perník prakticky bez potřebného vybavení poznat nelze.. tedy lze rozeznat vyloženě bordel od kvality, ideálně má mít vzhled průhledných krystalů ale ani to nezaručuje vysokou čistotu záleží ještě jak je krystal účinný a do toho až tak nevidím.. Jen vím že už jsem měl překrásný krystal, a mám ho tu dodnes, dokonce i ve skle se to chovalo +- jak perník, ale účinek… žádný.. Dále taky, rozhodně se nemusí nic uchovávat v ledničce, a kvalitní produkt je suchý produkt, ikdyž vlhkost neznamená že musí být špatný perník. Jen prostě profi výroba dělá suchý produkt, nekupuji přece hacku kupuji fet.. Jo a s tím zvětráváním. Někdy musím udělat pokus nechám vzorek rok na vzduchu a uvidím zdali na tom něco je, ale vůbec to není tak dramatické jak uvádí článek. Mno ale to nejdůležitější, článek působí velmi pozitivním dojmem což je zavádějící, nedoporučuji nikomu se vydávat na tak obtížnou cestu jako je ta perníková. Ustojí to pouze málo kdo, já osobně jsem vyjímkou kdo to zvládá a dovede se udržet. Kdyby nenastaly náhody, rozhodně bych toho litoval že jsem to kdy zkusil, ale můj život se vyvíjel tak že mi paradoxně perník tolik ublížil jako pomohl.. Ale to je vyjímka, drtivou většinu lidí perník zničí.. Tohle je pravda… a autorovi článku doporučuji článek upravit nebo smazat, netuší kolika lidem tímto článkem mohl zničit život..

MMM
12. srpna 2017

Jak si mysli, ze tomu rozumi 😀 😀 Dobre jsem se zasmala, diky!

haha
07. října 2017

No to je sračka! je vidět že ten kluk ještě nic nezažil! Tento článek spousta lidem zničí život nejlepší by bylo to smazat!!!!

Dadaho
20. listopadu 2017

Ahoj vsem,
Narazila jsem na clanek i diskuzi pod nim nahodne, uz nekolik dni lustruju podobne stranky a snazim se najit odpovedi. Nejde o me v pripade pervitinu, ja zadnou drogu nikdy nevyzkousela a ani jsem nemela tu potrebu. Jde o meho manzela. Kdyz jsme se seznamili, nevedela jsem o jeho temnejsi minulosti nic. Pozdeji se mi zacal otevirat a vypravet o sve drivejsi zavislosti na pervitinu. Zacal v 18ti a hodne do toho spadl, z hodneho kluka se stal sobec okradajici rodinu, vytvarejici dluhy, lhar, zavislost ho dohnala i k vareni, automatum, alkoholu, rizeni pod vlivem atd. Vypravel mi, jak rodine ublizoval, jakz nej byli vsichni nestastni, pribehy ze sedmi leceben, kterymi prosel a podobne, nestacila jsem zirat. Mluvil otom ale kultivovane, rozumne, jak se z toho nakonec dostal dik strachu z kriminalu a soudne narizene dochazce za psychologem zamerujicim se na drogovou problematiku. Jelikoz o vsem dokazal mluvit s odstupem, dokazal se priznat ke vsemu moznemu a hlsvne si byl vedom, jak moc a kolika lidem ublizil, verila jsem, ze je to skutecne minulost. Dva roky vztahu byly bez problemu, obcas se ,,jen,, objevil nejaky nesplaceny dluh, ktery nas omezoval financne, ale brala jsem to jako dohru davne minulosti s tim, ze jednou bude vse splacene a muzeme zit normalne. Nakonec vse zbyvajici zaplatila manzelova rodina, aby nam spolecny zivot zjednodusila. Pred rokem ale zacal zahadne manzel mizet z bytu, a to vzdy na tri dny vcetne noci. Vzdy se vymlouval na nejakou party s prateli a ze hodne popili. Zacal mit vetsi a vetsi spotrebu penez, od peti tisic utracenych za vikend az klidne po celou vyplatu dvaceti tisic. Stale byl schopny tvrdit, ze i tolik je schopny propit, ze hodne zval, kupoval drahe drinky, atd. Pote se zacaly objevovat eroticke seznamky, meli jsme jeden spolecny notebook a on zapominal na historii, takze jsem videla, ze chatuje s divkami za ruznymi ucely. Tou dobou uz jsem si balila kufry, jenze jsem zjistila, ze se povedlo to, na cem jsme nejakou dobu pracovali behem me iluze o peknem zdravem stavu – cekala jsem miminko. Manzel byl napred nadseny, chodil se mnou na vsechny kontroly, maloval pokojik…..po par mesicich se zacaly stridat pocity radosti nad blizicim se detatkem s jeho odvhody opet pryc, opet na tri dny. Znovu zacala obrovska spotreba penez, kdy jednou z toho chapal, ze to delat nemuze, podruhe je znovu sebral. Zadne dohody neplatily bud vubec, nebo jen chvili. Zacal taky dost pit, napred dvakrat tydne hospoda, potom castwji, az to bylo po kazde smene. Byla jsem neustale doma, sama, ubrecena, s rostoucim briskem. Stale me ujistoval, ze jde jen o alkohol, ze si trochu kompenzuje stres z prichazejiciho noveho zivotnuho obdobi. Ja, neznala, naivni a milujici, vzdy uverila. Nakonec jsem byla sama neustale i v dobe tesne pred porodem, po narozeni nadherne holcicky jsem byla sama doma i s ni, on casto pryc, penize mizely, nakonec doslo z jeho strany i k nevere, presto, ze ji vzdycky odsuzoval, doma mi pobihal s nozem v ruce, ze si neco udela, a to i nad spicim miminkem, se mnou uz prastil i o podlahu, i pres mou snahu vyrovnat se s neverou googlil nainternetu eskort sluzby, bordely, privaty a zeny na sex z nejblizsiho okoli a kdyz mi nakonec rekl, ze pokud mu nedam penize, nebudu mit ani to, co mi lezi v postylce, sbalila jsem nejnutnejsi veci, mou malou dcerku a utekla. Uz druhym mesicem jsem pryc, ani nema zajem a snahu nas vyhledat. Jede si ve svem svete, tvrdi, ze drogy nebere, s pervitinem znovu nezacal, vse je ok a jen spatne pochopeno, nejvic se mu krivdi a podobne….ale ja mam jasno….Ve svete alkoholu, vecirku, jizdy taxiky za prostitutkami….
Ja a mala jsme bez koruny, s hypotekou na krku, schovane v chalupe daleko od nej….a zatim dost dobre netusim, co mam udelat, abych se z toho bahna, do ktereho nas sam strcil, dokazala vyhrabat se cti.

Omlouvam se za tak dlouhe psani. Ale mozna na tuhle diskuzi narazi nekdo, kdo ma jeste cas opravdu se zmenit a nedopadnout, jako muj manzel. Moznost nenechat padnout nejblizsi, vcetne vlasniho miminka. A presne pro toho jsem to sem napsat musela. Ano, mozna je to zabava, euforire, energie….netusim. Ja si vystacim spocitem stesti nad mou spici dcerkou. Ale pokud nekdo tvrdi, ze je klise a nesmysl oznacit pervitin za cestu do pekel….pak ja tvrdim opak…

Crystal
07. prosince 2017

Teď to nikdo nepozná ale až za sebou bude mít 15 let jako ja….tělo promluví samo, rok je uplne nic.

Heizendberg
18. ledna 2018

Tohle nemuze bejt rozhovor s clovekem co uziva rok kazdej den?? jako prvni mi prisla picovina to, jak chválí stavy euforie,ukecanosti po pravidelnem uzivani, telo si prave ze rychle zvyká na ty nový látky co do seb futruje a nastava urcita tolerance, kdyz to zeres furt tak pak uz to nezeres kvuli euforii ale kvuli tomu aby ses necejtil v uzkostech na picu a bez cary nevylezes z postele. A jako druha picovina, pán říká že kdo to bere moc má schízu, neduveruje lidem, je paranoidni.. ono bejt paranoidni prave znamena to co vsechno rek a stíhu muze dostat i clovek co si to dal poprve :-)) a 2.000 za gram kdyz vyrobni cena gecka je kolik? Par stovek max? To te dealer hezky natáh.

Haluz
20. května 2019

Znova se vyjadřuji k tomuto článku na který jsem znova narazil. Bohužel bez úpravy tu stále je.. Někdo tady něco psal o cestě do pekel že? Mno tu bude znát dobře ten autor, dřív nebo později, v momentě kdy to začne někomu drtit život. Navíc dotyčný dostal varování, pravda já ho taky dostal a stejně jsem to pochopil a tomu co teď píšu bych i kdybych to pochopil stejně nevěřil. Fuuuha, vážně nevím co s váma všema 😀 víte co nás brzy čeká? Jste připraveni na to bojovat v nepředstavitelných podmínkách bez jakýchkoli pravidel o holý život ? No já už dokonce i ten perník omezil. Vypadá to že po téměř 20ti letech soustavného užívání. Prostě přestanu, postupně pomalu už mě to přestává bavit, navíc už jsem vyčerpal energetické zásoby. Sleduji u sebe naprosto fascinující vývoj.. Nechávám se vézt svým vlastním pocitem, z ničeho nedělám katastrofu a zkrátka držím si svůj zdravý rozum tak pevně jak málo kdo okolo.. Tudíž nastal u mě dlouho očekávaný jev ze kterého jsem měl velké obavy jak ho přijmu.. Asice vyčerpání těch zásob v mozku. Tzn. nedosáhnete toho kýženého účinku, nedosáhnete téměř žádného, jen jste vzhůru a pochopitelně máte zájem o ten účinek příjemný.. Jenže já si dobře uvědomuji, že po 20letech užívání je i to pouhé být vzhůru, ve skutečnosti velkou výhodou a tím účinkem. Když se snažím dosáhnout i přes tuto skutečnost účinku další dávkou, tak se dostavují pouze negativní účinky citelně vnímám jak mi to škodí, a tedy byl jsem zatlačen do kouta a teď bylo klíčové jak se zachovám, no samozřejmě blbě 😀 snažil jsem se toho dosáhnout, ale po x tém neúspěšném pokusu a ještě k tomu x tém potvrzení si této hypotézy, jelikož stačí si to 2 dny nedat, a za tu dobu se zásoby doplní a zase to šlape jak má. Chvíli mi trvalo si na to zvyknout, je to nezvyk strčit si to sklo do huby dát si toho hořkého šluka a a a… a nic 😀 kura.. 😀 nestraš sem si říkal pak jsem si vzpomněl že jsem něco takového už četl na cizích fórech a tam to radí jasně. Jediná možno jak zase dosáhnout stavu je si dát pauzu, čím delší tím je účinek lepší a tohle platí u každé drogy. U trávy totéž. Jiná možnost není, je to jakoby jste se snažili napít z prázdné sklenice, buď ji dolejete vodou nebo zdechnete žízní. V případě perníku, je buď si odpočineš, načerpáš energii, nebo se ufetuješ a stejně toho stavu nedosáhneš.. Jo teda je třetí možnost… Šlehat.. Tohle je v mém případě nemožné, měl jsem tolik příležitostí, dokonce já blbec už jsem se skoro na to chystal.. zaplať pánBůh že jsem se udržel. To teď už vím že by bylo tím krokem za hranici možné cesty zpět.. Každopádně potřeboval bych dovolenou 😀 sice nepracuji, nejsem přece otrok, navíc když stát peníze rozdává.. popř. se válejí na netu všude po zemi 😀 někdy i venku ale tam já už moc nechodím, někdo by to považoval za tragédii, já jdu cestou mnicha jsem zjistil… Taky vážně uvažuji o tom, že se zbalím a zmizím tam někde do hor za nima, a buď to dám, nebo tam zdechnu 😀 došel jsem na perníku k prozření. Ale nerad to píšu, protože tohle je specificky cesta má a ještě jsem nepotkal nikoho dalšího tzn. jestli si myslíš že to bude i tvá, tak s nejvyšší jistotou se pleteš a pak mě prokleješ, ale zbytečně já jednoznačně říkám, pokud se ráno budiš a máš dost energie na to normálně žít, myslet, a vůbec chuť k tomuhle, tak jdi od toho pryč a buď rád. Já mám od mala jisté psychické anomálie nejsou to ani tak poruchy spíše nevhodnými podmínkami a vývojem navíc i sám svých chováním jsem podpořil jistou menší odchylku díky které jsem nejdřív začal s trávou jako všichni pak to začlo být rutinou a v tu chvíli už bylo celkem zle. Teď mi dochází, že prakticky největší zlo ve mě udělala ta tráva.. No jistě.. vyvolala po chornickém užívání pouze únavu a přestat nešlo protože to byl prostě můj život, celý komplet tráva byla se mnou od mala do dnes. Doslova jsem s trávou začal dřív než jsem vůbec věděl co to tráva je 😀 To když jsem u bráchy našel to tajemné zvláštní neznámé semínku v tom sáčku.. a já byl od mala mičurinec, pěstování rostlin, kaktusů všeho co se mi líbilo i venku to jsem fiknul přinesl domů nechaz zakořenit a pěstoval. Tudíž něco takového co jsem našel jako malé děcko pro mě bylo velmi vzrušující čekat co z toho vyroste. A Vono fakt vyrostlo byl jsem šťastný a nemohl se dočkat co z toho vyroste 😀 ani nedočkal brácha jak zjistil co že si to pěstuji 😀 tak málem z kůže vyletěl jelikož od byl taky mladý a nikdo ani nevěděl že hulí trávu 😀 tzn. že diskrétně mi ten šmejd tu chudinku malou podstřihnul 😀 bečel jsem jak želva 😀 Věděl jsem že to byl on, věděl jsem že rostla a nemohla jen tak chcípnout, sotva co se o tom dozvěděl chcípla 😀 tehdy ho dokonce i fotr sjel za to :D:D:D za to že malému desetiletému děcku znemožnil pěstování trávy 😀 Jinak jak se říká co všechno drogy vezmou v jisté fázy jejich braní jsem řekl NA vem si to všechno já to ani nechci !! O co mám stát ? O tu hromadu „kamrádů“ ??? O falešné uznání okolí ? O dobrý názor lidí které svým charakterem jsou horší než zvířeta? O co dál ? O stálé celoživotní otroctví za almužnu v permanentním stresu jen proto že je to podle nenormální společnosti normální ? Vše jsem to doslova odkopnul a řekl JÁ CHCI ŽÍT PO SVÉM a tak taky žiju, osvobodil jsem se, uzdravil jsem se, a asi to vede i k samotnému přestání užívání. A mimochodem, jsem ze svých vrstevníku na tom skoro nejlépe.. Všichni ti co mě odsuzovali, smáli se mi a byli chytří, jsou dnes ztroskotané existence.. odsouzené k něčemu hroznému stejně mi jich je líto.. Nemám nikomu nic zazlé protože vím že to co je zkazilo nejsou oni, pouze podlehli systému já ne.. Ani nepodlehnu. Pracovat za méně než 50k,- čistého za měsíc za né moc fyzicky náročnou práci považuji za nevýhodné otroctví. Jestli někdo chce abych mu někde dřel, pod 100 čistého bych nešel.. ale tady lidi doslova potí krev a ničí si zdraví za almužnu.. protože to je ten váš přizpůsobený dokonalý život, dřít, litat po úřadech bez jakékoli jistoty, a jako bonus jeden den zjistit že vám exekuční hyena vybrala zatím co jste byl na šichtě kvartýr a večer v tele.. vlastně ta chybí.. hmmm takže to je nakonec lépe, jelikož večer neuvidíte v tv vysvětlovat ty nejhorší možné zločince, že je vše v pořádku a že lidé se dostávají do exekuce protože si nemůžou odpustit drahé auto.. Tohle je velké téma, velký zločin, obrovský prvek bezpráví v našem státě. Nadruhou stranu je tady takový bordel že se člověk slušně uživí už jen tím že sem tam se ohne pro ty zbytky co od těch šupáků odpadnou, popř. jsou ti šupáci tak hýřiví vašimi penězy, že je velmi snadné si kus taky urvat.. A jelikož se zrovna ke mě zachoval stát „nejlépe“ jak mohl ve stručnosti, okradl mě o 40 tisíc naprosto nechutným podvodem, já už od té doby způsobil škodu nekolik milionů a přes 100 tisíc jsem získal zpět..Na konci života to bude škoda která přesáhne 100 mega a mega na tom minimálně trhnu.. Gratuluji ČR. Jen tak dál, a už se vůbec nedivím že jsi ve stavu jakém jsi..

Tomas
14. března 2020

Proc sa permitin uchováva v mrazaku?, kolko vydrzy po nakupeni,tyzden mesiac ,ci vic?

Monika
07. května 2021

Já to znám. Moje babička kouří a moji dva dedečci už z toho umřeli.😵
A na film Katka bych se taky ráda podívala.

Přidat komentář

© Akademos, a.s. Všechna práva vyhrazena. Další projekty: ZOO Magazín | Efektivní Učení | Logické Myšlení | Nejlepší online hry | Muž v zástěře – kuchařka nejen pro muže